Kevesebb cukor 2020-ra az üdítőkben

Némelyik üdítőben híresen sok a cukor
Némelyik üdítőben híresen sok a cukor - © Fotó: AFP
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – 2010 és 2017 között a csökkentett kalóriatartalmú termékek aránya 23-ról 55 százalékra emelkedett.

A hazai üdítőital-gyártók – a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként – cukorcsökkentési vállalásokat tettek. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség nyáron bejelentett önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020 végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél – áll a szövetség közleményében.

Innováció

Ennek értelmében az ágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, –nektárok, –italok és jeges teák) átlagos cukor- és – így – kalória­tartalmát.

a-valtozas-kepekengrafika-maganarchivumA változás képeken | Grafika: Magánarchívum

Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalória­mentes termékek arányát. Mindemellett a tagvállalatok – marketingtevékenységük révén – tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket. E lépések révén 2020 végéig – a 2017. évi bázishoz képest – további 10 százalékkal csökkentik termékeik 100 milliliterre eső átlagos cukor- és kalória­tartalmát. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva. „Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségért és fogyasztóink egészségéért. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a modern társadalom életmódbeli változásainak, a XXI. század népegészségügyi kihívásainak kezelése összetett, a társadalom minden szereplőjét egyaránt érintő kérdés. Ennek megfelelően folyamatos termékinnovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával és az aktív életmódot népszerűsítő programok támogatásával járulunk hozzá a közös nép­egészségügyi célok eléréséhez” – mondta Miklósvári Géza, a szövetség elnöke.

HBN