Kérik vissza a postásukat

A lakók kényszerűségből olykor felcsapnak postásnak
A lakók kényszerűségből olykor felcsapnak postásnak - © Fotó: Molnár Péter
Debrecen – Nem értik a Honvéd utcán lakók, hogy a Magyar Posta miért helyezte át másik körzetbe azt a kézbesítőt, aki náluk csaknem negyven évig jól végezte a munkáját. A panaszosok szerint az új postás sokszor nem a megfelelő címzettnek dobja be a küldeményt. A posta szerint a lakók hamarosan megkedvelik az új kézbesítőt…

Hetek óta komoly bajok mutatkoznak a postai szolgáltatással – állítják a Honvéd utca 23. és 25. szám lakói. A problémák január közepén kezdődtek, amikor hirtelen eltűnt a régi postás. Attól kezdve a küldemények elmaradoztak. A 37 évig abban a körzetben dolgozó Zoltánt a város más részére, állítólag a Tócóskertbe vezényelték. Hozzájuk helyettesítő postást küldtek.

A könnyebb megoldás?

A lakók szerint a legnagyobb probléma, hogy a személyi változás óta sokszor nem a címzettek postaládájába dobják be a leveleket. – Néha a szomszédos Honvéd utcai lépcsőházakba érkező küldeményeket is mi kapjuk meg, vagy a miénket viszik oda – mondta a helyszínen Pellei Zoltánné közös képviselő. Ezt bizonyítandó a közelmúlt ilyen „terméséből” hét borítékot tett ki az asztalra. A felbontatlan küldemények jelentős részét bankok adták postára, vagyis tele lehettek személyes adatokkal, pénzügyi információkkal.

Közüzemi számlák is eltűnnek, vagy olyan késve érkeznek, hogy mindössze egy-két nap marad a befizetésükre. Az ajánlott leveleket gyakran meg sem kísérlik kézbesíteni – állították egybehangzóan a panaszosok. A Honvéd utca 23-ban lakó Hegedűs Gábor arról beszélt, hogy a napközben is otthon tartózkodó nyugdíjasokhoz a mostani postás nem csenget fel, „fárasztó liftezés” helyett inkább azonnal értesítő cédulát dob be a ládába, így azzal lehet menni a postára, sorban állni.

– Hiába vártam a nyugdíj­emelésről szóló papírt az év elején, nem jött meg. Aztán a szomszédom szólt, hogy neki dobták be. Szerencsére ő ismer engem, így átadta. A pénz megérkezett. De mi van, ha egy olyan emberhez kerül a papír, akit még soha nem láttam, és visszaél az adataimmal? – osztotta meg aggályait dr. Papp Sándorné.

Ritkább kézbesítés?

A közös képviseleti irodába is sok levél nem, vagy csak jelentős késéssel jut el az utóbbi időben. A társasházat emiatt anyagi kár éri – tette hozzá Pellei Zoltánné közös képviselő. Azt is megtudtuk tőle, hogy az egyik lakóhoz még a bírósági tárgyaláson való megjelenésre szóló felhívás sem jutott el.
Amióta ez a helyzet a lakók maguk „csaptak fel” postásnak. Annak a gyanúja is felmerült a társasházakban, hogy a korábbi napi kézbesítés helyett most talán csak hetente-kéthetente megy arra a postás. A január 22-én, január 26-án és január 28-án a helyi postán lepecsételt leveleket például csak február 9-én vitték ki.


Fotó: Molnár Péter Fotó: Molnár Péter ©

Mivel a korábbi postással semmi bajuk nem volt – ő jól végezte a munkáját –, összefogtak a lakások tulajdonosai és levélben kérték a posta helyi vezetőitől, hogy vagy őt helyezzék vissza, vagy egy másik olyan postást küldjenek a körzetbe, aki megfelelő színvonalú szolgáltatást nyújt. (Hangsúlyozták, hogy a régi postással, Zoltánnal nem állnak sem rokoni, sem baráti kapcsolatban. Nem ő bízta meg őket.) A 70 lakásból 45 tulajdonos aláírta a levelet. (Az albérlőket nem keresték meg.) A közös képviselő állítja, hogy ennek ellenére semmit nem értek el. A debreceni postai vezetők szerint minden rendben van.

Apáti-Tóth Kata, a Magyar Posta szóvivője megkeresésünkre azt közölte, hogy a kézbesítők egyik járásból a másikba irányítása a posta belső munkaszervezési hatásköre. Hangsúlyozta, hogy minden munkanapon kiviszik a küldeményeket, vagy legalább megpróbálják kézbesíteni.

Nem árulják el, miért

A postai bélyegzőkön lévő dátumokkal kapcsolatban így válaszolt: a küldeményeknek a felvételtől a kézbesítésig esetenként több feldolgozási ponton kell átjutniuk. Ez függ a feladási helytől, a küldemény fajtájától, az igénybe vett postai szolgáltatás típusától. A Magyar Postának szigorú szabályoknak kell megfelelnie az átfutási idők tekintetében is, amelyeket évről-évre teljesít. Ugyanakkor esetenként előfordulhat – tekintettel arra, hogy a Magyar Posta éves szinten több száz millió küldeményt kezel –, hogy egy-egy levél kézbesítése „az elvárttól eltérő időpontban”.

A szóvivő arról is beszámolt, hogy nem tervezik a korábbi kézbesítő visszahelyezését a járásba. „Bízunk abban, hogy az új kézbesítő kollégánkat a lakosság hamarosan megkedveli, egyben kérjük őket, hogy támogassák őt is munkájának magas színvonalú ellátásában. Segítséget nyújthat számára, ha a levélszekrényen pontosan szerepel a címzettek neve és az emelet, az ajtószám” – zárta sorait Apáti-Tóth Kata.

Arra a kérdésre, hogy miért helyezték el a régi postást abból a körzetből, nem kaptunk választ.

HBN – Orosz Csaba



Sporthírek






hirdetés