Kényszerpályán

Kényszerpályán
Az emlékek kopnak, pláne, ha fekete-fehér kópiáról beszélünk, de biztosan sokan emlékeznek arra a filmre, amiben a labdarúgócsapat edzője azokat a gyerekeket küldte pályára, akiknek volt cipője. Boros Norbert jegyzete


Ez a történet a második világháború után játszódott, de úgy tűnik, manapság is csak az juthat el a küzdőtérig, akinek van rá pénze.

A salakmotorozás nem a szegények sportja – ez a szállóige a kilencvenes évek elején vált hangzatossá kis hazánkban, miután a sportág mögé állított állami cég, a Volán kivonult a speedwayből.

Napjainkban a világ legjobb vaspapucsosai kifejezetten jól keresnek, főleg ha a magyar kollégákhoz hasonlítjuk őket. Mondjuk, nehéz bármiféle összehasonlítás, hiszen a honi pilóták nem azon gondolkoznak, hány komplett motorral, illetve blokkal vágjanak neki az idénynek, hanem, miből kellene teletankolni a furgont, hogy átmehessen tréningezni a pár száz kilométerrel arrébb lévő pályára.

A Nemzetközi Motorsport Szövetség illetékesei újabb lyukat próbálnak fúrni az „alacsony költségvetésű” versenyzők pénztárcáján: a világ- és Európa-bajnoki viadalokon kötelezővé tették egy új kipufogódob használatát, melynek ára 100 ezer forint körül mozog.

Ezzel a döntéssel a legtöbb magyar salakos számára elérhetetlenné vált a világversenyeken való részvétel, ugyanis a jelenlegi honi mezőny túlnyomó többsége egyszerűen nem tudja megfizetni az új alkatrészt.
Lassan lehet forgatni az új filmeket, most már 3D-ben, de ugyanazzal a témával, mint anno.
 

Boros Norbert

norbert.boros@inform.hu

Hírek a salakmotor világából:

Ferjan elsőként továbbjutott, Szatmári László el sem indult

Katona Attila és Tihanyi Sándor

Tabaka a junior világbajnokságon

Bojkottra készülnek a salakosok

 









hirdetés