Kánikulában legfontosabb a folyadékpótlás

Kánikulában legfontosabb a folyadékpótlás
Mivel az emberi szervezet 60-70%-a víz, így mindig fontos a megfelelő mennyiségű víz fogyasztása, ám kánikulában ez hatványozottan igaz. A folyadékszükséglet a duplájára is nőhet, ezért roppant fontos, hogy sok, lehetőleg tiszta, szűrt vizet igyunk.

Egy felnőtt ember számára nagyságrendileg napi 2 liter folyadék fogyasztása ajánlott, ám a rekkenő hőségben ez 4-5 literre is emelkedhet. Mivel a nyári kánikulában sokat izzadunk, ami folyadékot és t von el a szervezettől. Éppen ezért, ha már 25-30°C felett ját a hőmérő higanyszála, még többet kell inni.

Mit ne igyunk?

„Mivel kánikulában a szervezet jelentős mennyiségű folyadékot veszít, ezt mielőbb pótolni kell, nem szabad megvárni a kiszáradást. Nem mindegy azonban, hogy a folyadékvesztést mivel pótoljuk. A cukros üdítőitalok és a kávéban lévő koffein még több folyadékot von el, ezért nyári időszakban ez egyáltalán nem ajánlott. Az ásványvizek esetében pedig felmerülhet az a probléma, hogy a vízben lévő ásványi anyagok felhalmozódnak a szervezetben.

A tiszta, szűrt víz az igazi

A kánikulában a legmegfelelőbb a tiszta, szűrt csapvíz. Ugyanis épp azt kapja meg tőle az emberi szervezet, amit a legjobban kíván, és a legkönnyebben tud hasznosítani. Szűrt vizet bárki könnyedén elő tud állítani otthonában, ráadásul nincs szükség hozzá óriási beruházásra. Néhány ezer forintért már lehet kapni vízszűrő kancsókat, amelynek ára ráadásul sokszorosan megtérül. Egyrészt egészséges, tiszta vizet iszik fogyasztója, másrészt a kancsó által készített szűrt víz litere úgy 10 forintba kerül – tehát sokkal olcsóbb, mint az ásványvíz –, harmadrészt pedig a PET palackok nem szennyezik a környezetet” – mondja Kornis Anita, életvezetési tanácsadó.

Kikre figyeljünk?

A nyári hőségben az átlagosnál még jobban oda kell figyelni a kisgyermekekre és az idősekre. A gyerekek ugyanis sokszor nem jelzik, hogy szomjasak, az idősek szomjúságérzete pedig a kor előrehaladtával csökken, ezért folyamatosan kínálni kell őket, nehogy kiszáradjanak. A kiszáradás ugyanis betegséghez vezet, mert a szervezet nem tudja kiüríteni a méreganyagokat. Felborul az anyagcsere, hiszen a szervezet több folyadékot veszít, mint amennyit befogad. Ezt mindenképpen meg kell akadályozni úgy, hogy napi 4-5 liter tiszta, szűrt vizet fogyasztunk a meleg nyári időszakban!

További információ: www.mosolygoviz.hu