Vezető nélküli vonatok járhatnak majd a megyében

Akt.:
Tasó László
Tasó László - © Fotó: Derencsényi István
Debrecen – Jelentős útfelújítások, fejlesztések várhatóak a közeljövőben megyénkben.

Régóta ígért közúti beruházások indulnak el a következő években Hajdú-Biharban – mondta Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a megyei közgyűlésen. Például tavasszal hozzákezdenek a 471-es főút korszerűsítéséhez. Az első ütemben a Nyíradony és Hajdúsámson közötti részt teszik rendbe, majd jövő ősztől következhet a Hajdúsámsont elkerülő szakasz. A Debrecen és Hajdúsámson közötti kétszer két sávos rész 2017-től épülhet meg. Ennek keretében a legösszetettebb munkák a megyeszékhelyen várhatóak, ahol 2800 méternyi utat alakítanak át, újítanak fel. A Sámsoni úti vasútvonalnál alagúton vezetik majd át a forgalmat. Ez beruházás legkésőbb 2019-re fejeződik be – ismertette az államtitkár.

Arról is beszámolt, hogy a 48-as főút felújítása a 2017. első negyedévében kezdődik, az átadást egy évvel későbbre tervezik. Ehhez kapcsolódva Nyírábrány és Érmihályfalva között nagy határátkelőt alakítanak ki.

Püspökladányban 2 milliárdos beruházással a 4-es főút 7 kilométeres szakaszát felújítják. Egyebek mellett kiépítik a hiányzó járdákat és megoldják a csapadékvíz elvezetését.

Néhány fontos mellékútra is jut pénz. Ezek között említette az államtitkár például a Hajdúnánást az M35-össel összekötő, a Nyíradonyt Nyírábránnyal, valamint a Vámospércset Bagamérral összekapcsoló utakat.

Szép vonatok jönnek

– A 100-as fővonal Szajol és Püspökladány közötti felújított szakaszát a jövő héten adjuk át. Az ottani pálya mostmár 160 kilométer/órás közlekedést is lehetővé tesz – jelentette ki Tasó László. A következő szakasz renoválása Debrecen Apafa állomásig fog tartani.

A tervek szerint villamosítják a Püspökladányt és Biharkeresztest összekötő vasútvonalat és szintén korszerűsítik a Debrecen Mátészalka közötti, csaknem 70 kilométer hosszú pályát, illetve az ottani állomásokat.

Tasó László annak a reményének is hangot adott, hogy olyan új, szép piros Desiro vonatok itt is megjelenhetnek, amelyek a Dunántúlon és Budapest környékén már régóta nagy számban járnak.

– Céljaink között szerepel, hogy a budapesti 4-es metróhoz hasonlóan, vezető nélküli vonat szerelvények közlekedjenek – vázolta a jövőt az államtitkár.

Magyar útra, magyar buszt!

2017. január 1-től megnyitják a magyar autóbusz piacot, vagyis a magán vállalkozások a mainál lényegesen nagyobb szerephez juthatnak. Ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott az államtitkár, hogy szükséges a hazai buszpark elöregedett, zömében 12-14 éves korú buszainak újakra cserélése.

– Azt szeretnénk, ha a magyar emberek, magyar buszokat vezetnének. Abban bízunk, hogy a buszgyártásunk képes lesz addigra felpörögni, bár tisztán magyar autóbuszgyár nincs – jelentette ki.

Tűzzel fedik el a bűnt?

A megyei közgyűlés az államtitkár beszámolója után meghallgatta Kovács Ferenc tűzoltó dandártábornokot is arról milyen munkát végzett a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság. Elmondta: műszaki mentéssel foglalkozó egységeiknek leggyakrabban a 471-es úton akad dolguk, ott fordul elő legtöbbször baleset. Kovács Ferenc szavaiból az is kiderült, hogy rendkívül nagy számban végeznek tűzvizsgálatot bűncselekmény gyanúja miatt.

HBN-OCs


Tasó László: ezer milliárd jut közlekedésfejlesztésre a költségvetésből
Debrecen – Az európai uniós források felhasználása mellett a magyar költségvetésből további ezer milliárd forintot fordítanak közlekedésfejlesztésre a 2020-ig tartó uniós időszakban – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára pénteken Debrecenben.









hirdetés