Karakter­gyilkolás

Akt.:
Ott tartunk most, hogy lassan elavulnak a régi terminológiák, ami sima kormánypropagandának tűnt egykor, az ma ezer módon, a kommunikációs paletta minden szegmensét (mert megvan) bevetve, esetenként sok (száz)millióval kitömött ilyen-olyan műcivil szövetségek, szervezetek szorgos segítségével zajlik. És ugyanúgy, ami régen „sima” lejáratásnak látszott, ma ugyanezen közreműködők bevetésével karaktergyilkosságként lesz aposztrofálva. Pap Gyula jegyzete.

A változást részben az is magyarázza, hogy sok esetben ezek a „karakterek” is hasonló módszerek segítségével épültek fel, beágyazottságuk, stabilitásuk erősebb annál, mint hogy egy kósza hír megingatná őket.

Érdekes lehet, hogy a központi kommunikációs arzenál hogyan működött például legutóbb, amikor az egyik ellenzéki párt vezetője került a célkeresztbe. Ha hinni lehet az erről megjelent mélyreható elemzésnek, a tudatos stratégia mentén felépített kampány nemhogy ártott volna népszerűségének, karakterének, hanem ellenkezőleg, az objektivitásukat illetően kétes megítélésű hírforrások sugalmazása összezárta híveit, szimpátiát ébresztett a közömbösökben.

Pap Gyula








hirdetés