Jegyanomáliák a DKV-nál: zabálja az utasok pénzét az automata?

Lassan, olykor pedig hibásan is működik
Lassan, olykor pedig hibásan is működik - © Fotó: Molnár Péter
Debrecen – Kéttucatnyi ügyfélészrevétel érkezett az első negyedévben a DKV-hoz a villamosmegállókban lévő jegyváltó automatákkal kapcsolatban. A Naplóhoz is eljutott két panasz, melyek szerint a gép elnyelte a pénzt, lassan működött, s a megadott telefonszám sem segített. A cég szerint az automaták gyártója folyamatos fejlesztések, szoftveres megoldások révén orvosolja a hibákat.

Tavaly nyáron adták át a villamosmegállókba kihelyezett új jegy- és bérletautomatákat, amelyek működésével kapcsolatban gyors egymásutánban két panasz jutott el a Napló szerkesztőségébe.
Egy férfi az egyik péntek este próbált jegyet vásárolni a Csemete utcán, a Honvéd utcai saroknál lévő automatánál. Bedobott 300 forintot és megnyomta a jegy nyomtatása feliratot, de semmit nem kapott. A pénzt viszont elnyelte a gép. Az egész folyamatot egyébként rendkívül lassan hajtotta végre a masina – jegyezte meg. Ezután megpróbálta felhívni az ügyfélszolgálatot, azonban egyik számot sem jelentkezett senki. Amikor megérkezett a villamos, jegyet a járművezetőnél vásárolt, aki elmondta: azért nem tudott kapcsolatba kerülni az ügyfélszolgálattal, mert ott csak munkaidőben dolgoznak, vagyis este már nem.
A panaszos szerint még szerencse, hogy nem havi bérletet vett, mert akkor 6 ezer 500 forintja bánta volna. A másik férfivel pünkösdhétfőn kora este történt hasonló, méghozzá éppen a DKV-DV Parking ügyfélszolgálatnak otthont adó, Füredi utcai bevásárlóközpont és szolgáltatóház melletti villamosmegállóban. Az automata 600 forintért kettő helyett mindössze egy jegyet nyomtatott, majd ő is hiába tárcsázta az ügyfélszolgálatot, a szám ki volt kapcsolva.

Kéttucatnyi panasz

Nagy Annamáriától, a DKV Zrt. kommunikációs és marketingvezetőjétől megtudtuk, hogy jelenleg 247 helyen lehet elővételben megvásárolni a közlekedési cég vonaljegyeit. Az értékesítési pontok túlnyomó többsége munkaidőn kívül és hétvégén is nyitva tart, ezért a 10 jegykiadó automata forgalma nem nagyobb olyankor.

Kiderült, az automatákkal kapcsolatban a vállalathoz az első negyedévben 24 ügyfél­észrevétel érkezett. Minden ilyet a gépeket gyártó céggel közösen kivizsgálnak. Nagy Annamária szerint az automatákban található érzékelők és egyéb adatgyűjtést végző eszközök segítségével elemezni, értékelni tudják az egyes tranzakciók során történt fizetési és jegynyomtatási folyamatot. A gyártó a hibák előfordulását folyamatos fejlesztések, szoftveres megoldások révén csökkenti – közölte írásos válaszában a kommunikációs és marketingvezető.

Amikor a gép olyan körülményt észlel, amely a vásárlást lehetetlenné teszi, automatikusan üzemen kívül helyezi magát. Erről a kijelzőn tájékoztató üzenet jelenik meg. Nagy Annamária szerint az automatákban ugyan vannak biztonsági kamerák, de azok elsősorban nem az utasok vásárlásának megfigyelésére szolgálnak, vagyis azzal nem lehet a vásárlás tényét bizonyítani. (Hogy akkor pontosan mire szolgálnak, nem derült ki. – A szerző.)

Azt is megtudtuk, hogy a jegykiadó automatákat gyártó cég hamarosan nagyobb teljesítményűre cseréli a gépek processzorait, miután azok gyorsabban működnek majd.

HBN–OCs

Címkék: , ,







hirdetés