Jávor András: a pedagógusképzés magyarságkérdés is

Debrecen, 2015. június 18., csütörtök (MTI) – A pedagógusképzés egyúttal “magyarságkérdés” is, hiszen az a legfontosabb, hogy a pedagógusok a szülőföldön maradást segítsék elő – jelentette ki Jávor András, a Debreceni Egyetem rektorhelyettese azon a sajtótájékoztatón, amelyet A magyar pedagógusképzés és oktatói-kutatói utánpótlásképzés a Kárpát-medencében című háromnapos konferencia előtt tartottak csütörtökön.

Hozzátette, hogy a Debreceni Egyetem együttműködik Kárpát-medencei partnerintézményeivel, a pár évvel ezelőtt elindult kezdeményezések eredményeként komoly szakmai kapcsolatok szövődtek, egymás eseményein is részt vesznek a debreceni és határon túli felsőoktatási intézmények oktatói és hallgatói.

Az ukrán válságra utalva kiemelte: fontos, hogy Közép-Európa tartson össze, hiszen súlyos problémák vannak körülöttünk.

Pletl Rita, a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Tanárképző Központjának vezetője azon meggyőződésének adott hangot, miszerint létrejöhet a párbeszéd a különböző határon túli intézmények között is, hiszen a kisebbségi létből fakadó problémák azonosak. “Kimondatlanul is másodrangú állampolgárok vagyunk szülőföldünkön” – tette hozzá.

Szállassy Noémi, a Babes-Bolyai Tudományegyetem adjunktusa szerint az együttműködés kiterjedhet az oktatói, hallgatói mobilitásra, módszertani tapasztalatcserére és diákcserére is.
Zubánics László, az ungvári egyetem adjunktusa azt emelte ki, hogy a földrajzi közelség miatt sok kárpátaljai fiatal választja célirányosan a Debreceni Egyetemet.

Pusztai Gabriella, a DE Felsőoktatási Kutatási és Fejlesztési Központjának vezetője a konferenciáról elmondta, hogy a három napos rendezvényen a több mint 100 résztvevő kiértékeli a pedagógusképzés jelenlegi helyzetét, áttekintik a doktori együttműködés lehetőségeit, előadások hangzanak el kutatásokban jártas finn, lengyel, szlovák és magyar szakemberektől, majd a műhelymunka szekciókban folytatódik.

– MTI –








hirdetés