“Jaaa, a váltó néha akad, ez gyári hiba, nem lehet vele mit kezdeni”

“Jaaa, a váltó néha akad, ez gyári hiba, nem lehet vele mit kezdeni”
© Illusztráció: elnortenoautosales.com
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Használt autót vásárolni kockázatos feladat, főleg akkor, ha mi magunk szeretnénk felmérni a kiszemelt gépkocsi állapotát.

Amennyiben úgy gondoljuk, hogy értünk a kocsikhoz, akkor is kérjük ki egy márkaszerviz véleményét kedvencünkről, mert könnyen ráfázhatunk, ha nem vagyunk elég körültekintőek. Egy tanulságos esetet mutatunk be a pórul járt vásárló kapcsán.

Fiatalos hévvel

„Húsz éves lehettem, amikor az első autómat megvettem. Egy igazi álomautó volt, szerelem első látásra. Nyolc éves, 120 ezer kilométert futott, ezüst színű Audi A3, B oszloptól sötétített ablakok, hátsó légterelő, vagány OZ felnik s persze a kihagyhatatlan sportdob” – kezdett történetébe András. – Olvastam, tesztútra el kell menni, így addig rángattam az eladót, amíg rávettem egy tízperces túrára. Az 1.6-os motor relatíve jól mozgatta a kocsit, a digitklíma szépen küldte ránk a hideget, ám a váltó néha hármasban akadt, s menetközben több hiányosság is kiderült a kocsival kapcsolatosan, de ezekkel mit sem foglalkoztam. Az előző tulaj – állítólag – egy idős bácsi volt, aki sajnos meghalt, így csak egy kulcsot találtak a kocsihoz, ráadásul a szervizkönyv is elveszett. De a bácsi nagyon precíz volt a nepper elmondása alapján, szóval ne aggódjunk, a kocsi megbízható – mesélte.

Szerelem első…

„Jaaa, a váltó csak néha akad, ez gyári hiba, nem lehet vele mit kezdeni – mondta a díler. Fiatal voltam, bohém, a kocsi pedig elsőre bevésődött. Kell!” – mondtam minden hiba és a motortéri olajfolt ellenére, s szinte azonnal egymás kezébe csaptunk” – emlékezett vissza András. A hidegzuhany csak ezután következett: az üzletkötést követően a futásteljesítményről kiderült, hogy utoljára 180 ezer kilométernél látta márkaszerviz a kocsit négy évvel ezelőtt, a váltó cserére érett, az olajfolyás a motor rendkívül magas olajfogyasztására utalt. Ezután jött a hegesztés a sufniban, a kocsi pedig sosem volt hosszú ideig problémamentes. Pedig milyen egyszerű lett volna minden, ha első lépésként elviszik egy márkaszervizbe az autót, ahol a nemzetközi szerviz adatbázisnak köszönhetően nagyrészt kiderültek volna a turpisságok.

HBN



Sporthírek






hirdetés