Izgalmas végkifejlet: Rosberg vagy Hamilton?

Szemtől szemben, vasárnap eldől, Rosberg (balra) vagy Hamilton lesz a Forma–1 világbajnoka
Szemtől szemben, vasárnap eldől, Rosberg (balra) vagy Hamilton lesz a Forma–1 világbajnoka - © Fotó: Amber PR
Abu-Dzabi – A szezon utolsó nagydíján dől el, kinek a fejére kerül a Forma–1-es korona.

Egy nagyon hosszú szezon végéhez érünk a hétvégén, s ezúttal a záró futam tőle szokatlan módon nem levezetése lesz az idénynek. Épp ellenkezőleg, hatalmas csata várható az egyéni világbajnoki cím megszerzéséért. Van olyan, aki a közösségi média sztárjáért, a lazább Lewis Hamiltonért izgul, s akadnak, akik a szerényebb, csöndesebb Nico Rosberg mellett teszik le a voksukat. Abu-Dzabi mindenesetre jól jár, a már amúgy sem csekély látogatószámát maximálisra tornázhatja fel, s a megtelt táblák bizton kikerülnek a pálya bejáratai mellé.

Komoly téttel bír

Az Egyesült Arab Emírségek pályáján rendezik a szezon utolsó megmérettetését. Nem titok, szeretnek ide látogatni a csapatok, hiszen itt már a téli szünet, a pihenés és a közelgő ünnepek lebegnek a csapattagok szemei előtt. Ez érthető, mivel régen indultak el a csapatok otthonról, a főhadiszállásukról, hogy megvívják harcukat a 2016-os idényben – fogalmazott az Amber PR.

Tavaly az Abu-Dzabi Nagydíjat megelőzően eldőlt a világbajnoki címek sorsa, így a szezon csendes lezárásaként futott a verseny. Rosberg jó formája nem tűnt el a szezonzáróra sem, de ez akkor már nem sokat nyomott a latba a világbajnoki helyezését illetően. Hamilton a versenyen elért második helyezése ellenére begyűjtötte harmadik világbajnoki címét, s Kimi Raikkönen bizonyult a jobb ferrarisnak a dobogó harmadik fokán. A 2015-ös versenyszezon vége mindazonáltal nagy fontossággal bírt Rosberg számára, sorra nyerte a futamokat (Mexikó, Brazília és Abu-Dzabi), s ezzel bebizonyította a német pilóta magának és csapatának, hogy le tudja győzni Hamiltont. Ez adhatta meg neki azt a lökést, amely ahhoz kellett, hogy a 2016-os szezon nyitó futamain a dobogó tetejére állhasson. Bár később lehetőséget adott Max Verstappennek, Hamiltonnak és Daniel Ricciardónak a győzelemre, de az egyéni ponttábla élén az ő neve szerepel az utolsó futam előtt. Amennyiben Rosberg dobogós helyezést ér el az arab-öbölbeli pályán vasárnap, övé az idei korona. Ha nem tud élni a lehetőséggel, akkor Hamilton megszerzi negyedik világbajnoki címét.

Győzzön a jobb!

– A legjobb szezonok azok, ahol az utolsó futamon dől el az egyéni világbajnoki cím sorsa, s nekünk ezt ismét sikerült összehoznunk – szögezte le a Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe. – Mindketten megérdemlik, hogy világbajnokok legyenek, hát lássuk, mi történik! – tette hozzá a szakember, akiről ismételten az a hír kapott szárnyra, hogy a Ferrarinál folytatja, s James Allison vagy mellé, vagy a helyére kerülne a Mercedeshez.

Hamilton mellett szól, hogy autójának sorozatos technikai meghibásodásain felülemelkedve az év végére összeszedte magát. Lowe szerint fókuszált, fegyelmezett és nagyszerűen vezet. Rosberggel együtt mindketten jó formában vannak, jókedvűek, profik és jó humorral kezelik ezt a feszült helyzetet.

Az Abu-Dzabi futam ismét rendhagyó lesz, hiszen napnyugtakor kezdődik és sötétben folytatódik, ami a hőmérséklet szempontjából pont a fordítottja a megszokottnak. Ráadásul a szabadedzések időben korábban, sokkal forróbb időjárási körülmények között zajlanak majd, mint maga a futam, így az ekkor nyert adatokat nem tudják teljes mértékben használni a verseny során.

Kedvelt futamok veszélyben

Húsz évvel ezelőtt még sorban álltak az országok, hogy Forma–1-es versenyeket rendezhessenek, s e célból nagy költségvetésű high-tech pályákat építettek. Az idei versenyévad végén robbant a hír, hogy Malajzia, az egyike az akkor újonnan épített pályákkal rendelkező ázsiai országoknak, nem hosszabbítja meg két év múlva lejáró szerződését. Ezt a nagy költségekkel, az alacsony és visszaeső nézőszámokkal magyarázták, illetve azzal, hogy a szintén az ezen a pályán megrendezésre kerülő MotoGP verseny sokkal kedveltebb a Forma-1-nél.

Ami azonban még ennél is sokkolóbb, hogy nem Malajzia az egyetlen, amely kieshet. A szingapúri futam rendezői szintén azt tervezik, hogy nem hosszabbítják meg lejáró szerződésüket. Ez azért lehet fájó az F–1-es rajongók számára, mert jelenleg ez az egyetlen teljesen éjszakai futam, annak minden látványosságával együtt. Emellett a kanadai, a brit, a német, az olasz és a brazil futam sorsa is kétséges. Igaz, ez utóbbiaknál inkább a pénzügyi nehézségek játszanak közre, mintsem a sportág iránti érdektelenség.

A verseny és a pálya

A Yas Marina pálya már nem új a mezőny számára. A pályát az előző években finom homokréteg takarta, ami szemcsésedéshez vezetett, s az új beton puha és sötét volt. Elég nehéz a pálya a pilóták szemszögéből, hiszen 21 kanyar található rajta. Az aszfaltcsík különlegessége, hogy bárhol is ül a néző, nagyjából a pálya 30 százalékát látja. A főlelátók mindegyike fedett. A mezőny számára érdekesség, hogy a bokszutca kijárata tulajdonképpen egy alagút.

Az 55-körös Abu-Dzabi Nagydíj vasárnap 14 órakor kezdődik, a versenyt az M4 Sport élőben közvetíti.

HBN


Az állás

1. Nico Rosberg (német, Mercedes) 367 pont,

2. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 355,

3. Daniel Ricciardo (ausztrál, Red Bull) 246,

4. Sebastian Vettel (német, Ferrari) 197,

5. Max Verstappen (holland, Red Bull) 192,

6. Kimi Räikkönen (finn, Ferrari) 178








hirdetés