Az irodai dolgozók ellensége: a hátfájás

Akt.:
Az irodai dolgozók ellensége: a hátfájás
© Fotó: theguardian.com
Debrecen – Használjunk speciális ülőpárnát, figyelembe véve testalkatunkat, esetleges panaszainkat.

Ki ne ismerné a napi 8-10 órás ülőmunka következtében jelentkező fájdalmat a derék, nyak, váll vonalán? Az irodai dolgozók többsége küzd a jelenséggel, de csak kevesen tudják: ha nem tesznek ellene, az komoly ízületi problémákat, sőt, akár gerincbetegséget eredményezhet.

Egyenes hát!

A gyógytornász azt javasolja, hogy ne üljünk keresztbe tett lábakkal. A helyes testtartás rendkívül fontos, ugyanakkor hiába ülünk egyenesen, ha mindeközben keresztezzük lábainkat. Elsősorban a medence környékén jelentkező fájdalommal kell hosszú távon számolnia annak, aki tartja ezt a rossz szokást. Húzzuk ki magunkat! Ha görnyedünk, nemcsak a hát, nyak, váll vonalán jelentkező fájdalom fogja kínozni, hanem komolyabb gerincproblémák is kialakulhatnak. Annak érdekében, hogy ne feledkezzünk meg az egyenes testtartásról, helyezzünk el egy cetlit a monitora sarkára és írjuk rá, hogy „Egyenes hát!”. Már a nap végén hálásak leszünk ezért az apró erőfeszítésért. Legalább óránként egyszer álljunk fel és nyújtózkodjunk! Nagyon fontos, hogy óránként egyszer mozgassuk át a testünket, ellazítva izmainkat. Álljunk fel és nyújtózkodjunk nagyokat! Végezzünk apró fejkörzést, mozgassuk át derekunkat, majd csípőnket. Végezetül homorítsunk, majd domborítsunk. Mindössze néhány percet vesz igénybe ez az egyszerű mozdulatsor, mégis sokkal jobban fogjuk érezni magát!

– Nemes Viktóra, a NaturMed Hotel Carbona gyógytornásza –

 








hirdetés