Internetszolgáltatást indított a Lufthansa

Akt.:
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Októberében szállnak fel az első internetes Lufthansa-járatok.

A légitársaság előreláthatólag 2018 közepéig fejezi be az innovatív technológia kiépítését a teljes Lufthansa Airbus 320-as flottán. A vállalat most egy újabb fontos mérföldkövet ért el a szolgáltatás kiépítésében: a Lufthansa Technik első európai repülőgépjavító és karbantartó vállalatként megkapta az EASA-tól a szükséges kiegészítő típusbizonyítványt (STC), amely szükséges a Ka-sávszélességű antennák kiépítéséhez a teljes A320-as családon, így az A319, A320 és A321-es típusokon. Az STC azt igazolja, hogy a repülőgépeken elvégzett utólagos hardver- és szoftvermódosítások követik az EASA előírásait, és a repülőgépek továbbra is közlekedhetnek.

Tesztüzemmódban

Az első gépet június közepén szerelték fel a szükséges berendezésekkel, a most következő tesztelés során pedig a rendszer megbízhatóságát és stabilitását fogják ellenőrizni. A Lufthansa utasai előreláthatólag októbertől vehetik igénybe a fedélzeti internetet, míg a Lufthansa Csoport többi légitársasága később vezeti be a szolgáltatást.

Folyamatos fejlődés

A Lufthansa és technológiai partnere, az Inmarsat szolgáltatása az Inmarsat Global Xpress legmodernebb szélessávú műholdas technológián alapul (Ka-sávszélesség), és zökkenőmentes, megbízható lefedettséget biztosít minden rövid és közepes távolságú járaton. Az utasok wifis kapcsolatot létesíthetnek a fedélzeten mobileszközük segítségével. A szolgáltatással nem csupán az e-mailek lesznek elérhetők, hanem számos alkalmazás is, illetve a felhasználók akár streamingelhetnek is. A későbbiek során az utasoknak ezenkívül SMS küldésre és fogadásra, illetve amennyiben előfizetői szerződésük lehetővé teszi, adatszinkronizálásra is lehetőségük lesz.

Valamennyi szükséges rendszert és elemet a Lufthansa Technik fog felszerelni a repülőgépekbe, amely vállalat már kiterjedt tapasztalatokkal rendelkezik a gépek átalakításának területén.

ÉKN








hirdetés