Inkább ennénk mint utaznánk

Inkább ennénk mint utaznánk
Magyarország, Hadjú-Bihar – A felmérés alapján Európában a magyarok költenének a legtöbbet élelmiszerre.

Ha a magyar fogyasztók havonta a jelenleginél 10 százalékkal több pénzt költhetnének el, akkor abból átlagosan a legnagyobb részt, 2,4 százalékot otthon elfogyasztható élelmiszerre és italra, ruházati cikkre adnák ki, továbbá félretennék vagy befektetnék. Egyebek között ezt tartalmazza az az emberek életfelfogására vonatkozó felmérés, amit a Nielsen végzett a 2012. harmadik negyedévben.

A magyar válaszadók az esetleges több pénzből főként élelmiszerre költenének, további 1-1 százalékot adnának ki utazgatásra vagy nyaralásra, illetve lakhatásra, beleértve az esetleges lakbért vagy hiteltörlesztést, valamint a háztartási energia költségeire, míg a kikapcsolódásra és szórakozásra 0,8 százalékot. Egyaránt 0,4 százalékot képzésre, kommunikációs szolgáltatásra, szórakoztató elektronika és elektromos háztartási készülékre, valamint napi rutin közlekedésre. 0,2-0,2 százalék jutna egészségügyre, valamint otthonon kívüli étkezésre. Egyéb célokra szintén 0,2 százalék jutna – olvasható a vállalat sajtóközleményében.

Más országokban

Ettől eltérően, Európa huszonkilenc vizsgált országában a válaszadók a plusz pénzből a legnagyobb arányban félretennék vagy befektetnék, átlag 2 százalékot; további 1,4-et fordítanának utazgatásra vagy nyaralásra, és 1,2 százalékot otthon elfogyasztható élelmiszerre és italra. Ezt követően költetnének ruházati cikkre, kikapcsolódás és szórakozásra, lakhatásra, otthonon kívüli étkezés, képzésre, szórakoztató elektronikára és háztartási gépre, napi rutin közlekedésre és egészségügyre, kommunikációs szolgáltatásra, illetve egyéb célokra.

Európában a plusz 10 százalékból az otthoni fogyasztásra vásárolt élelmiszer és ital esetében a magyar válaszadók költenének a legtöbbet, őket követik a görögök és spanyolok, majd a britek, franciák és horvátok.

A többlet pénzből ruházati cikket a legnagyobb arányban oroszok és ukránok vásárolnának. A portugálok pedig inkább félre raknának, míg a svájciak és a litvánok főleg az utazgatásra és nyaralásra költenének.

HBN

Címkék: , ,







hirdetés