Így változtatja meg a munkakeresést a modern technika

Debrecen – A munkahelyekkel együtt a munkakeresés folyamata is egyre inkább mobillá válik.

A közösségi média egyre nagyobb szerepet játszik a munkakeresésében és a toborzásban, miközben olyan új trendek jelennek meg, amik nemcsak a vállalati munkakörnyezetre vannak hatással, de a munkáltató és a munkavállaló közti hagyományos kapcsolatot is újraértelmezik.

Új trendek

Egyebek mellett ezt állapította meg az Adecco 2015-ös munkaerőpiaci trendeket vizsgáló nemzetközi kutatása. A munka világa változik, a technológiai változások egyaránt hatással vannak az álláskeresés és a munkavégzés módjára is. Új trendek jelennek meg, amelyek nemcsak a nagyvállalatok, de a KKV-k munkakörnyezetét is befolyásolják. A kutatók arra keresték a választ, hogy hogyan vélekednek az álláskeresők és a munkaadók a közösségi média munkakeresésben betöltött szerepéről, mit gondolnak a jövő munkavégzéséről és az úgynevezett smartworkingről. A tanulmány rávilágít, hogy az álláskeresések kapcsán a legszélesebb körben használt csatornák szerepe – mint amilyen például a vállalati weboldal – csökken, ugyanakkor erőteljesen nő a közösségi médiáé. A professzionális felhasználás tekintetében a közösségi hálózatok között a LinkedIn a legnépszerűbb platform mind a munkaadók, mind az álláskeresők körében, miközben a Facebook inkább az egyéb szociális aktivitások tere, ami tökéletes a personal branding – azaz önmárkázási – célokra.

Éles határ

Az álláskeresők körében éles határ figyelhető meg a két közösségi média használata között. Míg az álláskeresések tekintetében a legkedveltebb a LinkedIn, addig a Facebook-on inkább azt ellenőrzik le, mit írnak, mondanak egy adott munkáltatóról. A munkaadók azonban nem tesznek ilyen éles különbséget a két platform között, de harmaduk válaszolta, hogy a felvételi beszélgetés során megkérdezi a leendő munkavállalót a közösségi médiában való jelenlétéről, és közel ugyanennyien utasítottak már el jelentkezőt a közösségi profilján szereplő tartalom miatt. A kutatás szerint a legaktívabb közösségi médiát használó munkakeresők Közép-Európában élnek, ugyanakkor a munkaerő-toborzók Ázsiában a legaktívabbak a közösségi médiában.

HBN








hirdetés