Így aludjon a motor téli álmot!

Debrecen – A megfelelő műszaki előkészítés segít megőrizni a motor jó állapotát, ráadásul pénzt is spórolhatunk.

Hazánkban is egyre népszerűbbek a motorsportok, a KSH adatai szerint már 150 ezerhez közelít a regisztrált magyar motorosok száma. Az idei év kegyes volt a két keréken közlekedőkkel, hiszen még december elején is enyhe volt az időjárás, nem kellett korán „garázsrabságra” ítélni a motorokat. A téli kényszerpihenő azonban lehetőség is: a megfelelő műszaki előkészítés segít megőrizni a motorok jó állapotát, ráadásul még pénzt is spórolhatunk, és mindez hosszútávon a biztonságot is szolgálja.

 

Kellemest a hasznossal

Az utolsó kör után teletankolva állítsuk be a járművet a garázsba, fél tank esetén ugyanis a benzingőz súlyos károkat okozhat a tank falán. A motort érdemes középállványon, vagy motoremelő állványokon tárolni, hogy a gumikat ne érje folyamatos terhelés. Olcsóbb, de kevésbé elegáns megoldás még a motor felbakolása deszkákkal, téglákkal, igazából mindegy, hogy mivel, csak a levegőben legyen a kereke. Lényeg, hogy ne egy ponton terhelődjön a gumi tavaszig.

A harmadik sarkalatos pont az akkumulátor. Legyen szó bármilyen típusról, nem szabad hagyni, hogy teljesen lemerüljön, szereljük ki, fűtött helyen tartsuk és háromhetente töltsük fel. Ha nincs lehetőségünk fedett, védett helyre lerakni a motort, akkor az extra védelemről – ponyváról az időjárás ellen és lakatokról a tolvajok ellen – is gondoskodni kell. A motor teljes letakarítása, olajozása már csak a hab a tortán, így tavasszal az első adandó alkalommal használatra kész lesz majd.

A legtöbben már megkötötték 2013-as biztosításukat, de akinek január 1-je után lesz a biztosítási évfordulója, még megkeresheti a számára legkedvezőbb ajánlatot.

HBN