Időnként muszáj váltani

Budapest – Ötből négy munkavállaló gondolkodott már pályamódosításon egy friss felmérés szerint.

A munkavállalók majdnem felével előfordult már, hogy konkrét célokat fogalmazott meg egy új karrierrel kapcsolatban, vagy már pályát is váltott. A legtöbb esetben úgy érzik, hogy kénytelenek megtenni a lépést, de szívesen is gondolnak az új és izgalmasabb feladatokra. Tízből hatan nem csak a munkakört, de a területet is lecserélnék, amiben dolgoznak.

Gondolt már rá

Ezer internetező bevonásával készített kutatást a profession.hu, arról, tervezik-e, hogy új karrierbe kezdenek és más területen próbálják ki magukat. A válaszadók 82 százalékának megfordult már a fejében a váltás, ráadásul az esetek többségében radikális: egy teljesen új szektorban és munkakörben szerettek volna elhelyezkedni. A tényleges pályaváltást is meglepően sokan meg merték lépni: a válaszadók 17 százaléka már területen dolgozik, 22 százalék pedig a végleges döntés előtt áll. Az ok a legtöbb esetben anyagi jellegű, bár kiemelkedően sokan érzik úgy, hogy teljesen ellehetetlenültek a munkavégzés feltételei a mostani szakmájukban.

A férfiak nyitottabbak

Azok közül, akik alkalmazásban állnak, a férfiak nyitottabbak a változásra, a munkanélküliek között viszont az idősebbek rugalmasabbak: a 18-39 éves korosztályban csak 70 százalék váltana, szemben a 40-59 év közöttiek 88 százalékával. Jellemzően az izgalmasabb feladatok jelentik a legerősebb motivációt, a diplomások 51 százaléka vágyik emiatt más munkakörre. A nem dolgozók viszont inkább a jobb munkafeltételeket találják vonzóbbnak egy esetleges másik szektorban. A döntést már meghozó válaszadók túlnyomó többsége legalább egy évig gondolkodott egy új karrieren, a jelenlegi munkakeresők jellemzően maximum fél évig tervezgetnek. Utóbbiak közül 93 százalékuk érzi úgy, hogy jó döntést hozott, 43 százalékuk pedig úgy nyilatkozott, hogy több kollégájuk is követte őket a döntést követően.

Legtöbbeknek barát, család vagy ismerős nyújtott követendő példát, de a személyes aspektusok inkább a nőkre jellemzőek – a férfiakat az üzleti célok motiválják.

HBN








hirdetés