Idén az első fél évben az online kiskereskedelmi forgalom megközelítette a 180 milliárd forintot

Idén az első fél évben az online kiskereskedelmi forgalom megközelítette a 180 milliárd forintot
© Illusztráció: Pixabay
Budapest – Idén az első fél évben az online kiskereskedelmi forgalom megközelítette a 180 milliárd forintot, ami 17 százalékkal, csaknem 25 milliárd forinttal haladta meg a 2017. hasonló időszakában mért adatot – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei harmadik, marketingre fókuszáló felméréséből.

Az MTI-nek csütörtökön eljuttatott közlemény szerint jelenleg az emberek évente 12 alkalommal vásárolnak az interneten, az éves átlagos költés pedig mintegy 130 ezer forint. Ez utóbbi érték Csehországban egy vásárlóra vetítve meghaladja a 230 ezer forintnak megfelelő cseh koronát, miközben ott a rendelésszám is magasabb a magyar átlagnál.

A forgalomban a legnagyobb súlyt továbbra is a műszaki szektor képviseli, mindez a korábban visszatartott, vagy több éves életciklussal rendelkező, jellemzően nagy értékű termékek vásárlásával magyarázható.

A felmérésben úgy vélték, hogy a műszaki termékek magas életciklusából fakadó alacsony vásárlási intenzitás ugyanakkor a bővülés legnagyobb korlátja is egyben. Az e-kereskedőknek ezért a jövőben érdemes lesz a nagy értékű termékek mellett a gyorsan forgó, napi fogyasztási cikkek irányába is nyitni. Ezekkel ugyanis jelentősen növelhető a rendelési állomány, a magas kosárérték megtartása mellett.

Az útkeresést és a felemás kereskedői hangulatot tükrözi a GKI Digital és az Árukereső online kiskereskedelmi indexe is, amely 2018 harmadik negyedévében, 2016-hoz hasonlóan kismértékben csökkent.

A webáruházak által alkalmazott akciók közül kiemelték a legnépszerűbbeket, az ingyenes szállítást és az árkedvezményeket. Ugyanakkor megjegyezték, hogy míg a szállítási kedvezmény elsősorban a rendelések számát képes hatékonyan növelni, addig a jól tervezett árkedvezmények magasabb kosárértéket eredményeznek, hiszen drágább termék esetében nagyobb nominális megtakarítást érhetnek el a fogyasztók.

– MTI –