Huszonhat kilométeren korlátozás

Huszonhat kilométeren korlátozás
Hiába készült el az út, ha padka hiányában továbbra is csak óránként 60 kilométeres sebesség a megengedett.

Akinek sietős az útja Nyíregyházáról vagy Debrecenből a főváros felé, az semmiképp ne válassza a 4-es főutat, mert még a korábbinál is több idő alatt érhet Budapestre. Az ok: csak Hajdú-Biharban 26 kilomérernyi szakaszon van érvényben 60 kilométer/órás sebességkorlátozás, illetve előzési tilalom. Az arra közlekedők munkálatok hiányában értetlenül veszik tudomásul a korlátozást, ami viszont a szakember szerint indokolt, mert annak ellenére, hogy több helyen már kész az aszfaltozás, a padka megerősítéséig csak ez, illetve az előzési tilalom biztosíthatja a balesetmentes közlekedést az adott szakaszokon.

Mint annak idején beszámoltunk róla, Püspökladány és Hajdúszoboszló, illetve Hajdúhadház és Téglás között tavaly tavasszal kezdődtek meg a korszerűsítési munkálatok, azóta kell forgalomlassulással számolniuk a járművezetőknek az említett két szakaszon a 4-es főúton. Amíg a munkagépekkel találkoztak, megértették a korlátozást, de hónapok óta szünetel a felújítás, csak a táblaerdő maradt a munkások után, holott már több helyen kész az aszfaltozás.

Mi indokolja, hogy még azokon a szakaszokon sem oldották fel a tilalmat? – tettük fel a kérdést Kiss Istvánnak, a Magyar Közút Zrt. regionális összekötőjének. A szakember elmondta: megérti a közlekedők bosszúságát, de ugyanakkor örülniük is kellene, hogy végre uniós szabványnak megfelelő lesz a 4-es főút is. Hozzátette, a munkákat végző Colas Zrt. dolgozói az időjárás miatt várhatón csak márciusban folytathatják az aszfalt 11,5 tonna teherbírásúra erősítését, és csak azt követően kerülhet sor az útpadka végleges kialakítására. Addig azonban a korlátozások érvényben maradnak.

Égerházi Péter