Hőség – Többszörösére nőtt a ventillátorok és hideg italok eladása

Budapest, 2012. július 4., szerda (MTI) – Többszörösére nőtt a hideg italok forgalma a hőség miatt a CBA és az Auchan áruházaiban, utóbbiban ventillátorokból négyszer annyit adtak el, mint tavaly ilyenkor.

 

Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére elmondta, hogy üzleteikben minden italféleség forgalma jelentősen nőtt. Ásványvízből fogy a legtöbb: egy szokásos nyári átlaghőmérsékletű naphoz képest négyszeres, négy és félszeres mennyiséget értékesítenek üzleteikben a mostani hőségben – jelezte, hozzátéve, hogy az eladott vizek 70 százaléka szénsavas.

A drágább ásványvizeknél kezd kiegyenlítődni a szénsavas és a szénsavmentes termékek aránya, míg az olcsóbb, sajátmárkás vizek közül inkább a szénsavas fogy, 80-85 százalékos arányban – fejtette ki Fodor Attila.

Szólt arról is, hogy a sör forgalma a labdarúgó Európa-bajnokság után sem torpant meg; a hőség miatt továbbra is a szokásosnál 40-50 százalékkal több fogy belőle.

A jégkrémek forgalmáról a kommunikációs igazgató elmondta, hogy ott szintén jelentős, 35-40 százalékos forgalmi többletet regisztráltak, bár tavalyhoz képest visszafogottabb a kereslet. Fodor Attila hozzáfűzte, hogy a jégkrémek inkább “kényelmi termékek”, és főként az olcsóbb pálcás és a családi kiszerelésű fajták fogynak.

Az UHT-tejek is jobban fogynak a hőségben, mint a friss tej; a hűtést nem igénylő termékekből 5-6 százalékkal értékesítenek többet.

Hangsúlyozta, hogy a hőség miatt kiemelt figyelmet fordítanak a hűtőpultok és a hűtve beérkezett élelmiszerek hőmérsékletének ellenőrzésére.

Gillemont Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs vezetője arról számolt be, hogy az utóbbi két hétben megugrott a kereslet a klímák, ventillátorok iránt, utóbbiból négyszer többet adtak el mint tavaly ilyenkor. Hozzáfűzte: klímából ezekben a napokban egy-egy nap alatt adnak el annyit, mint tavaly egy hétvégén összesen, amikor pedig jobban ráérnek az emberek vásárolni. A klímák közül a mobilklíma a legnépszerűbb – tette hozzá Gillemont Katalin.

Ásványvízből 50-70 százalékkal nőttek az eladások mennyiség szerint, június utolsó hetében a 12 magyarországi Auchan áruházban 1-1,5 millió palackkal adtak el. Értékben kisebb az emelkedés, mivel a vásárlók inkább az olcsóbb termékeket keresik. A kommunikációs vezető elmondta azt is, hogy ízesített sörből a tavalyihoz képest 50 százalékkal többet adnak el, és nőtt a pálcás jégkrémek eladása is.

 

 

gkj \ guz \ gry

 

MTI