Hogy ne legyen zsákbamacska

Hogy ne legyen zsákbamacska
Debrecen – Transzparens kilométer-adatok és óvatos derűlátás a használtautó-piacon.

Idén a valósághoz közelítő kilométeróra számok és öregedő járművek jellemzik a hazai használtautó piacot. A növekvő import mellett továbbra is a bérleti idő letelte után értékesített, kifutó cégautók táplálják a kínálatot. Hiány van az egy-két éves, keveset futott gépkocsikból, a 150 ezer kilométernél többet futott autók viszont kortól függetlenül csaknem eladhatatlanok.

Máris látszik

A LeasePlan Hungária Zrt. a szemléletváltásban és a vállalati cégautók tudatos fiatalosításában látja a pozitív jövőt. Év elején drasztikusan csökkent a korszerű, EU5-ös motorokkal szerelt autók regisztrációs adója. A forint is erősödött, így olcsóbbá vált a használt autók külföldi beszerzése, amely az első negyedévben az import megduplázódását eredményezte. Azonban minden második behozott autó 9 évesnél idősebb és csak egyharmaduk számít fiatalnak, kevesebb mint 5 évvel. Az összes tavaly értékesített használtautó közel 70%-a 4 évesnél korosabb volt, azonban papíron csak a 28%-ukkal tettek meg 150 ezer kilométernél többet. Mivel egy új szabályozás értelmében a kilométeróra állásokat az okmányirodák és a műszaki vizsgáztatók is rögzítik, nyomon követhetőbbé vált az autók magyarországi előélete, ez pedig úgy tűnik, visszaszorítja a szabadságvesztéssel is büntethető manipulálásos óracsalásokat. Az eredmény már látszik, hiszen az első negyedében átírt autók átlagos kilométer állása 20%-kal megnőtt a korábbiakhoz képest.

Átalakulóban

A társaság operációs igazgatója a piac átalakulását várja az elkövetkező időben. Véleménye szerint egyre inkább elfogadottak lesznek a 150 ezer kilométert is meghaladó futásteljesítményű, de jó állapotú, nyomon követhető szerviztörténettel értékesített autók. „A vevők szemléletváltását okozhatja, hogy az eladók által kínált gépkocsik adataiban jobban megbízhatnak, ezzel párhuzamosan azt várjuk, egyre többre értékelik majd a gondosan szervizelt és dokumentált előélettel rendelkező járműveket. A jó vétel fogalma a jövőben el fog tolódni a „nagyon keveset futott és olcsó” kategóriától a „szakszervizben rendszeresen karbantartott, megfelelő ár-érték arányú gépkocsik felé” – jelentette ki.

HBN








hirdetés