Hogy maradjunk frissek egy hosszabb autóút alatt?

Hogy maradjunk frissek egy hosszabb autóút alatt?
© Fotó: Pixabay
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Sokak számára ismerős az érzés, amikor egy-kétórás vezetés – vagy még hosszabb autóút – után kell helytállni üzleti tárgyaláson, megtartani előadást, meggyőzni a vevőt, vagy csak kellő energiával bírni az úton addig békésen szendergő gyerekünk egyre növekvő aktivitásigényét.

Ha nagyon hosszú útra indulunk, és szeretnénk kihasználni a hajnali autópályák ürességét, akkor se induljunk el hajnal három óra előtt, amikor élettanilag a legalacsonyabb az éberségi szintünk. Indulás előtt mindenképp aludjunk néhány órát! Vezetés közben nincs szükségünk igazán sok kalóriára, ezért frissességünk érdekében az indulás előtt és az út alatt kerüljük a nehezebb ételek fogyasztását, ne együk „álmosra” magunkat! Az út közbeni nassolást elkerülhetjük például cukormentes rágógumi fogyasztásával, rágózás mellett ugyanis kevesebbet eszünk, mégis energikusabbnak érezzük magunkat. Sőt, pszichológusok szerint a rágózás jótékonyan hat a memóriára, és a koncentrációt is segíti.

Legjobb a tiszta víz

Az agy megfelelő oxigénellátását, s így a frissességünk megőrzését támogatja a rendszeres szellőztetés is. Ideális esetben 30-40 percenként érdemes friss levegőt engedni az autóba, a téli hidegben és a nyári forróságban egyaránt. Ha többórás útra megyünk, 2-3 óránként mindenképp álljunk meg, szívjunk friss levegőt, és könnyedén mozgassuk át – elsősorban nyaki és háti – izmainkat. A frissességünk és éberségünk fenntartása érdekében elengedhetetlen a megfelelő folyadékfogyasztás. A legjobb, ha tiszta vizet fogyasztunk.

ev2

Fotó: Pixabay

A kávé és az egyéb koffeintartalmú italok segítenek a reakcióidő gyorsításában, éberebbé tesznek, de vízhajtó hatásúak. Koffeintartalmú italok fogyasztása után tehát különösen oda kell figyelnünk a folyadékpótlásra.

Oldjuk a feszültséget

Az út során többféle stresszhatásnak is ki vagyunk téve. Gondoljunk például a szabálytalanul közlekedő autóstársakra, egy váratlan útelterelésre, vagy forgalmi dugóra. Ha frissen és energikusan szeretnénk megérkezni, kontroll alatt kell tartanunk a stresszt, gyorsan és hatékonyan kell oldanunk a feszültségünket. Mindenkinél más technika válik be jobban az adott körülmények között, érdemes kísérletezni. Van, akinek a különböző légző gyakorlatok segítenek (mély hasi légzés és hosszú kilégzés), s van, aki a kezét szorítja ökölbe és lazítja el párszor, mintha egy stresszlabdát szorongatna. Egy erőteljes izom folyamatos működtetésének, a feszítés és elernyedés tudatos váltogatásának ugyanis azonnali stresszcsökkentő hatása van.

HBN


Videó: Óriási balesetet okozott a tanulóvezető, de mit csinált az oktató?

Minden tanulóvezetővel megesett talán, hogy egy kicsit erőteljesebben taposott a gázpedálra a kelleténél. Ezért van azonban ott az oktató, aki segíteni, és adott esetben vészfékezni tud, ha látja, hogy baj van. De mi van, ha az oktató is hibázik?



0Hozzászólás

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

Még 1000 karakter






hirdetés