Hóban csak az újoncok

Néhány hete az volt a téma, hol melyik közlekedési társaság milyen abroncsot használ járművein. Kiderült, a nem speicálisan csúszós utakra tervezett úgynevezett „négyévszakos” gumik a leggyakoribbak.

A megyénkben nagy volumenben közúti utaszállítással foglalkozó két társaságtól most azt kérdeztük, tartanak-e rendszeresen téli tréningeket sofőrjeik számára.

Az MVK-nál nem. A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. nem titkolja: anyagi okokból kénytelen megspórolni a gyakorlatozást. Elméleti felkészítést minden tél elején szerveznek a buszvezetők részére (amin előadás és vetítés keretében ismertetik a munkatársakkal, a használt járművek miként viselkednek például jeges aszfalton, kanyarokban), de gyakorlati foglalkozát nem tesz lehetővé az önkormányzati tulajdonú cég büdzséje – tudtuk meg.

Hasonló a kép a Borsod Volánnál is. Az újonnan felvett buszvezetők esnek csak át egy olyan külön képzésen az első telük előtt, ami „hegyvidéki” tréninget is tartalmaz. Ez gyakorlati foglalkozás, szemben azzal a negyedévenkéntivel, amin minden sofőr átesik, viszont pusztán elméleti. Ennek oka szakmai vagy anyagi? – érdeklődtünk, amire a válasz az volt: kevésbé szakmai…

BAL