Hirvonené az első győzelem

Hirvonené az első győzelem
A várakozásoknak megfelelően északi pilóta nyerte meg a Rali Világbajnokság szezonnyitó versenyét, a Svéd Ralit.

Mikko Hirvonen ugyanis végig domináns teljesítményt nyújtva elsőként haladt át a célvonalon Fordjával a Svéd Rali vasárnapi záró napján. Hirvonen már a pénteki naptól kezdve vezetett a ralin, és sikeresen visszaverte a címvédő világbajnok, Sebastien Loeb támadásait. A citroenes pilóta így kénytelen volt beérni a második hellyel. A bronzérmes helyen Hirvonen csapattársa, a szintén finn Jari-Matti Latvala ért célba.


Fantasztikus! És nagyon boldog vagyok, hogy vége van, azután, hogy az utolsó néhány szakaszon már nagyon ideges voltam. Tökéletes kezdete ez az évnek, még soha nem nyertem meg a szezonnyitót, de a tavalyi versenyszezon után már egy újabb évnyi tapasztalatot szereztem. Szeretném innen folytatni. Mexikóban egy újabb játszma veszi kezdetét és már alig várom, hogy ott legyek.” – nyilatkozta Hirvonen, aki az új pontrendszer alapján nagyobb előnnyel nyitja a szezont, mint tenné azt a régi rendszerben.

Az idei évi erőviszonyok láthatóan nem változtak meg a tavalyi évhez képest, hiszen a 2009-es évet a Citroen és a Ford párharca határozta meg. Az idei első ralin folytatódott ez a tendencia. A Ford-Citroen-Ford dobogó után a negyedik hely Dani Sordoé lett a Citroentől. Őt Kimi Räikkönen csapattársa, Sebastien Ogier (Citroen junior team) követi az ötödik helyen.

Sebastien Loeb kevésbé jól választott abroncsot, mint Hirvonen szombaton, így ez is oka volt a lemaradásának a finn pilóta mögött. Ezután a francia egy rá egyáltalán nem jellemző döntést hozott: feladja a győzelemért folytatott küzdelmet és beéri a második hellyel és az azért járó 18 ponttal.

„Nehéz hétvége áll mögöttünk és Mikko tökéletes munkát végzett. Szombaton egy kis hibát vétettünk, de még anélkül sem biztos, hogy le tudtuk volna győzni őt. Erős volt és megérdemli a győzelmet. A lehető legtöbbet nyújtottam, ennél többet most nem tudok mondani.” – szögezte le határozottan csalódottan a franciák sztárpilótája.

A hatodik hely a félprivát Stobart csapatnál versenyző Henning Solbergé lett, aki új navigátorral, Ilka Minorral, rajtolt az idén. A norvég versenyző az osztrák származású hölggyel még szokja az új angol nyelvű itiner rendszert. Solberg brit csapattársa, Matthew Wilson lett a hetedik, így értékes hat pontot gyűjtött a csapatnak. A nyolcadik hely a norvég Mads Östbergé lett, aki egy 2007-es Subaru Imprezával érte el ezt a szép helyezést.

A kilencedik helyezés az igencsak csalódott Petter Solbergé lett. Nem úgy sikerült a rali számára, ahogyan azt tervezte a 2009-es specifikációjú Citroennel. A norvég elmondása szerint a rali előtt nagyszerűen mentek a dolgai és a beállításnak is azonosnak kellett lennie Loebével. Akkor vajon mi lehetett a baj? Az utolsó világbajnoki pont a tízedik helyezett Per-Gunnar Anderssoné lett, aki egy Super 2000-es Skoda Fabiával állt rajthoz hazai raliján.


S hogy mi történt az ászokkal? Marcus Grönholm Fordja a második nap elektronikai probléma miatt lelassult, így a kétszeres világbajnok végül a 21. helyen ért célba. A finn azért teljesítette a kitűzött célját: megnyerte az általa oly szeretett Sagen szakaszt szombaton. Kimi Räikkönen ralija elég izgalmasan indult, hiszen még pénteken nekicsapódott egy hófalnak s bár az ex-Forma-1-es pilóta a 30. helyen célbaért, végül 37 perccel lemaradt az éllovasok mögött. „Természetesen nem vagyok boldog, hogy beszorultam az első napon, de talán elég sokat javultam azóta. Ez nem egy könnyű rali, de nagy tapasztalatra tettünk szert. Mexikó lesz a következő helyszín. Még soha nem vezettem autót murvás felszínen, de a tapadás állandó lesz. Így már nagyon várom.” – nyilatkozta a verseny végén az amúgy elég szűkszavú versenyző.

A következő világbajnoki ralira három hetet kell várnunk, hiszen 2010. március 5-7. között kerül megrendezésre a Svéd Ralitól teljesen eltérő, lényegesen kellemesebb körülmények között zajló Mexikó Rali. Ez lesz az idei első murvás és meleg éghajlatú rali. Tavalyelőtt Sebastien Loeb harmadszorra is győzedelmeskedett Mexikóban, így biztosan azon lesz, hogy a svédországi második helyezést feledtető – zsinórban negyedik – győzelmet hozzon tető alá Dél-Amerikában.

2010-es Svéd Rali végeredménye:

1. M Hirvonen  Ford Focus  3:09:30,4

2. S Loeb   Citroën C4  3:10:12,7

3. J-M Latvala  Ford Focus  3:10:45,8

4. D Sordo   Citroën C4  3:12:12,0

5. S Ogier   Citroën C4  3:13:45,7

6. H Solberg   Ford Focus  3:14:53,8

7. M Wilson   Ford Focus  3:17:24,3

8. M Östberg   Subaru Impreza 3:18:52,6

9. P Solberg   Citroën C4  3:19:47,9

10. P-G Andersson  Skoda Fabia  3:21:39,3

A világbajnokság állása a Svéd Rali után:

Pilóták

1. M Hirvonen 25 pont

2. S Loeb  18 pont

3. J-M Latvala 15 pont

4. D Sordo  12 pont

5. S Ogier  10 pont

6. H Solberg    8 pont

7. M Wilson    6 pont

8. M Östberg    4 pont

9. P Solberg    2 pont

10. P-G Andersson   1 pont

Konstruktőrök

1. Ford    40 pont

2. Citroën    30 pont

3. Citroën Junior Rally Team 14 pont

4. Stobart    14 pont

(Forrás: Amber PR)