Harmadik helyezést ért el a Debrecen 2023 brand a Highlights of Hungary versenyen

Harmadik helyezést ért el a Debrecen 2023 brand a Highlights of Hungary versenyen
© Fotó: Debrecen 2023 Programiroda
Debrecen – A Highlights of Hungary idei fordulóján ismét nevezést kapott egy debreceni projekt, ezúttal a Debrecen 2023 brand került listára. A Highlights of Hungary már ötödik éve az egyetlen olyan hazai kreatív gyűjtés, amely szakmai alapokon, de kategóriák nélkül gyűjti egy platformra a hazai sikereket. A mindenkori kurátori csapat tíz felkért szakemberből áll, akik a kreatív ipar különböző területeit képviselik, ám mindannyian az értékeket kutatják. Évente 55 hazai projektet neveznek a kurátorok által.

A tavalyi sikerek után idén ismét bekerült egy debreceni projekt a legjobb tíz közé, ráadásul idén előkelő harmadik helyezést ért el. A díjat Porkoláb Gyöngyi, a Debrecen 2023 Programiroda operatív igazgatója és a Classmate Studio vette át közösen.

Debrecen egyik kiemelt célja 2023-ban, mint kulturális főváros a tehetségek és az érdeklődők városba vonzása lesz. Működése a mágneséhez hasonlítható a legjobban – úgy vonzza magához a közönséget értékeivel és programjaival, ahogy a mágnes vonzza magához a fém részecskéket. Ez a gondolat képezi a koncepció alapját, egy egyszerű ötlet, ami mindenki számára érthető, könnyen megjegyezhető és képes egy emblematikus, izgalmas és sokféleképpen használható vizuális rendszert létrehozni. Az arculathoz egy erős, karakteres és könnyen olvasható egyedi betűtípus is készült, a Debrecen Sans.

Az arculatot a Debrecen 2023 Programiroda aktívan használta 2017-ben, és fogja azt a jövőben is, ugyanis egy jól alkalmazható, mind online, külterületen, printben vagy akár termékeken is jól működik, így az eddigi társadalmasítási projektek megkerülhetetlen eszközévé vált.

A projektet jelölő kurátor így fogalmazott a Debrecen 2023 arculat kapcsán:

figyelemreméltó számunkra az arculat az erős koncepcionális gondolata, frissessége és radikális formavilága miatt, a külön erre a célra tervezett Debrecen Sans betűtípust pedig egyszerre találjuk letisztultnak és karakteresnek.”

Az arculatot a Classmate Studio munkatársai készítették: Ács Attila, Fölföldi Fruzsina, Kiss József Gergely és Köves Lili.


Fotó: Derencsényi István
Debrecen - A versenyképesség növelése érdekében többet, mást kell mondani, mint más települések. Ha a város kialakít egy fejlesztési stratégiát, az hatékonyabbá teszi a kommunikációját, egyszerűbbé a döntéshozatalait. A városlakók értik a vezetést, a település céljait, és elégedettebbek, aktívabb...