Halálbiztosítás

Amikor először láttam az ominózus reklámot, melyhez egy valamikor kedvelt és népszerű riporter adta az arcát – és sajnos a hangját is – nem is értettem, miről van szó.Aztán ahogy egyre többször próbálták belénk sulykolni, milyen jól jár majd családunk a halálunk után, ha most jelentkezünk itt és itt, egyre jobban elképedtem. „Halála esetén a kifizetést 24 órán belül elindítjuk családjának!” – mondja, pontosabban jól láthatóan olvassa a szöveget az egykori riporter. Kenyeres Ilona írása.

Mi van itt? Ezt nekem, nekünk mondja? Hát kérem szépen, igen. Ez egész egyszerűen egy bizonyos életbiztosítás – melyet legnagyobb közösségi oldalunkon egy ismerősöm igen találóan „halálbiztosítás”-nak nevezett – igen akkurátusan megfogalmazott(?) figyelemfelkeltő szövege. Nincsenek orvosi vizsgálatok, már akár havi 100 forinttal is be lehet szállni ebbe az igazán jövedelmező „bizniszbe”, sőt, 90 éven felülieknek már nem is kell fizetni! Fantasztikus! Ahogy elnézem, azóta újabb és újabb változattal állnak elő a reklám készítői. A riporter ruhája és környezete is változott, sőt, most már nem csupán az ő, hanem fiatal hölgyek szájába is adják azt a bizonyos szöveget, mely igen meggyőzően próbálja elhitetni az idősekkel, milyen mérhetetlen jót cselekszenek, ha jelentkeznek. Igaz, azt már ők nem fogják látni, hogy a hozzátartozóik valóban olyan jól járnak-e majd, azaz kapnak-e olyan mesés összegeket, amilyenekkel az időskori biztonságról papoló reklám kecsegtet. Ráadásul annak ellenére nyomatják nap mint nap ezt az enyhén szólva is morbid szöveget a televíziós csatornák, hogy nemrégiben már a Gazdasági Versenyhivatal is elkezdett kutakodni a biztosító viselt dolgai után, s állítólag 63 millió forintra meg is büntette a céget. A szöveg ugyanis szerintük hamisan sugallta, hogy a biztosítás érdemi segítséget jelent, illetve akár három és félmillió forintot is kaphat a család a biztosított halála után. Úgy tűnik azonban, hogy ez az összeg meg sem kottyant nekik, bizonyára minden nehézség nélkül le tudták perkálni – talán éppen a reklám hatására kedvet kapó, élet(halál)biztosítást kötő idősektől eddig befolyt jövedelemből.

– Kenyeres Ilona –