Ha a birkaszámlálás már nem segít…

Ha a birkaszámlálás már nem segít…
© Illusztráció: AFP
Mind többen panaszkodnak arra, hogy nehezen jön álom a szemükre, emiatt sokáig ébren forgolódnak, reggel pedig fáradtan ébrednek. Az alábbiakban nekik gyűjtöttünk össze néhány hasznos tippet.

• Ha állandóan azon kapja magát, hogy túl sokáig halogatja a lefekvést, akkor állítson be arra is ébresztést.

• Mellőzze a szundi gomb használatát, inkább állítsa 10-15 perccel későbbre az ébresztést, de akkor keljen fel.

• Vannak, akiknek a szokásostól hidegebb a lábuk, ami az elalvásnál is nehézségeket okozhat. Nekik célszerű ágyba bújás előtt egy tiszta, puha zoknival komfortizálniuk magukat.

• Elalvás előtt már legalább egy órával kapcsolja ki okostelefonját, laptopját, mindent ami erős és vibráló fénnyel zavarhatja meg a szervezetét.

• Csináljon a szobában teljes sötétséget. Ha ez az elektromos készülékek fényei miatt nem megoldhatóak, használjon szemmaszkot alváshoz.

• Ha állandóan cikázó gondolatai nem hagyják elaludni, tartson egy füzetet az ágya mellett, amibe leírhatja aggodalmait, ötleteit, majd azoktól megkönnyebbülve végre kialudhatja magát.

Címkék: ,







hirdetés