Gyengének tűnt a kompetenciamérés eredménye, módszert váltottak

Bemutatóórán mutatták be, hogy mire jutottak az elmúlt másfél év újításaival
Bemutatóórán mutatták be, hogy mire jutottak az elmúlt másfél év újításaival - © Fotó: Magánarchívum
Esztár – Matematikából és szövegértésből vezették be a diákok tudatos és célirányos fejlesztését a berettyóújfalui tankerület körzetébe tartozó intézmények vezetői az előző tanévben.

Reményeik szerint ezáltal jobb lesz a kompetencia mérési eredmény e két területen. Munkájukat Kindrusz Pál mérés-értékelési szakember irányítja és koordinálja.

Minden tanulónak laptop

Az elmúlt másfél év eredményei igazolták, hogy szükség van a programra. A Fekete Borbála Általános Iskola Irinyi Károly Általános Iskolájában, Esztárban a negyedik osztályban Cseh Lajos tanító vezetésével egy tanóra keretében mutatták be a bevezetett rendszer mindennapi gyakorlás következtében elért eredményeit.

Az oktatásban alkalmazott játékos feladatok érthetőbbé tették és közelebb hozták a matematikát a diákokhoz. A bemutatóórán konkrét gyakorlati játékot és játékos példákat mutatattak be, kiemelve a játék egyéni fejlesztés és közösségformáló szerepét. A gyakorláshoz használt feladatlapok kitöltése és javítása 5 percet vett igénybe, a matematika órákat ezzel kezdik. Az is kiderült, hogy a gyerekek már versenyeznek: ki az idővel, ki a feladat számával. A bemutatott logikai feladatok, amelyek egyben színesítették is a matematikaórát, eredményesebbé tették a tanulást. Az órát látogatók megtapasztalhatták, hogy a diákok, kivétel nélkül, gyorsan és jól számolnak fejben. Továbbá, a minden tanulónak biztosított laptopon időre oldottak meg a szorzással és osztással kapcsolatos feladatokat.
A tanítási órán részt vett Esztár polgármestere és jegyzőnője, valamint a berettyóújfalui tankerület vezetője és tanügyi referense, a tankerülethez tartozó intézmények igazgatói, valamint az ötödik osztályban matematikát tanító tanárok. Az órát követően szaktanácsadó irányításával értékelték a látottakat.

HBN–NKM








hirdetés