Forma-1: elrajtol az idei mezőny

Akt.:
Rózsaszínben pompázik a Force India autója
Rózsaszínben pompázik a Force India autója - © Fotó: James Moy
Melbourne – A téli tesztek fényében igazán izgalmas hétvégével kezdődhet meg a világbajnokság Melbourne-ben.

Péntek hajnalban az első szabadedzéssel veszi kezdetét az első idei, sorrendben pedig a 68. Formula 1-es szezon az ausztráliai Melbourne-ben. A téli szünet után több újítással tér vissza a királykategória a versenypályákra, köztük körönkénti 5-6 másodperces gyorsulással, szélesebb abroncsokkal, aerodinamikai szabálymódosításokkal, valamint korlátlan motorfejlesztési lehetőséggel. Emellett pedig szabály írja elő ettől az évtől kezdve, hogy esőben is állórajttal fog elindulni a mezőny.

Új színek a rajtrácson

A téli teszteket megelőzően mindenki csak találgatni tudott, hogy mire is lesznek képesek az autók az új fejlesztésekkel. Az idei autókon ismételten megjelentek a cápauszony néven ismert elemek, a T-szárnyak, valamint több érdekes első szárnyat is láthatunk, illetve több csapat is változtatott a jól megszokott festésén.

A Toro Rosso és a McLaren pusztán saját akaratukból változtatott ezen, előbbi az energiaital márka színeit használja, utóbbi pedig visszatért a tradicionális narancssárga festéshez, amit utoljára a hetvenes években használtak. Velük ellentétben a Force India egy új szponzor miatt kénytelen változtatni, autójukon immár a rózsaszín is fel fog tűnni.

Gyorsabb köridők

A szezonnyitó ausztrál nagydíjat megelőzően kétszer négy nap állt a csapatok rendelkezésére, hogy a barcelonai pályán kipróbálják az idei konstrukciójukat, valamint feltárják azok esetleges hibáit. Az istállók feltételezhetően nem mutatták meg az autók valós erejét, viszont az már kirajzolódott, hogy ebben az évben tényleg gyorsabb körökre számíthatunk. A leggyorsabb köridő ugyanis 1:18.634 volt, amit az utolsó tesztnapon maga Kimi Räikkönen futott meg, ez pedig több mint két másodperccel jobb, mint az abszolút pályacsúcs.

Nincs konkrét erősorrend

A nyolc tesztnapból négyet a Ferrari, hármat a Mercedes, egyet pedig a Williams nyert meg, ám ezekből messzemenő következtetést még nem lehet levonni, ugyanis több tényező is közrejátszik az autók gyorsaságában. Nem lehet tudni, hogy mennyire volt feltekerve a motorerő, mennyi üzemanyag volt az autóban, illetve a gumihasználat is nagyban befolyásolja a kör­időket. Így tehát egy konkrét erősorrendet még nem lehet felállítani, az viszont már most is biztos, hogy a McLaren komoly gondban lesz, ha a Honda nem tudott javítani az erőforrásuk megbízhatóságán.

HBN–BR



Sporthírek






hirdetés