Folytatják az M3-as építését Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében

Folytatják az M3-as építését Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében
„Korszerű, magas színvonalú autópálya épül Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében” – mondta Szilágyi András, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató-helyettese kedden Nyíregyházán.

Az M3 autópálya Nyíregyháza-Vásárosnamény közötti szakasz 49-es számú főútig terjedő ütemének projektindító ünnepségén Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza országgyűlési képviselője és dr. Czomba Sándor, Vásárosnamény országgyűlési képviselője, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatási államtitkára Szilágyi Andrással közösen leplezte le a szakasz helyszínrajzát.

 

Közelebb a tengeri kikötőkhöz

Az M3 gyorsforgalmi út Nyíregyháza–49. számú főút közötti szakaszának hossza 33,8 km, a beruházás során uniós támogatásból 2×2 forgalmi sávos autópálya épül új nyomvonalon 130 km/h tervezési sebességgel. A fejlesztés kedvező hatása, hogy Szabolcs-Szatmár-Bereg megye számos további települését mentesíti az átmenő teher- és személyforgalomtól.

– Az autópálya-fejlesztések döntéshozatali mechanizmusa, a pályáztatási rendszer működése alapos átgondolásra szorul, a műszaki tartalom meghatározásában, az árazásban és számos egyéb körülményben is világos elvek szerint kell a jövőben eljárni. Többek között ezért szakítottunk az adófizetők számára káros PPP-konstrukcióval is – mondta beszédében Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára.

Európai összeköttetés

– Tapasztalati tény, hogy abban a térségben, amelyet elér az autópálya, látványosan javul a munkaerő-piaci helyzet, mert gazdasági szempontból felértékeli. bízom benne, hogy a munkálatokba a helyi kis- és középvállalkozások, a helyi szakemberek vagy éppen munkanélküliek is be tudnak majd kapcsolóddni – közelítette meg a foglalkoztatási oldalról az M3-as építését Czomba Csaba, a végpont Vásárosnamény országgyűlési képviselője, egyben a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatási államtitkára. A gazdasági, kereskedelmi és turisztikai fejlesztésekben egyaránt megnyíló új lehetőségeket méltatta dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza országgyűlési képviselője, utalva arra, hogy az M3 összeköttetést teremt az adriai kikötők és a kelet-magyarországi, illetve később a kelet-európai térség között.

A szakasz kivitelezője a Colas Hungária Zrt. vezette C-S-K-K 2009 Projekttársaság, melynek további tagja a Strabag Építő Zrt., a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. és Kelet-Út Kft. A tervek szerint 2011. december 15-ig befejezik a munkát, a kivitelezési szerződés összege 31,99 milliárd forint. Lapunk kérdésére Szilágyi András, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató-helyettese elmondta: reális árnak tartja az építés költségeit, s bár eltérő műszaki tartalmakról beszélünk, a hazai autópálya építésben a kilométerenkénti 600 millió forintos ár ugyanúgy végletes összeg volt, mint 2-3 milliárd forint.

Az M3-as autópálya továbbépítése Nyíregyházától Vásárosnaményig a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében, európai uniós társfinanszírozással valósul meg. Az autópálya tervezése és építése során a szakemberek fokozott figyelmet fordítottak a környezet védelmére.


Őrig kúszik az autópálya

 Mintegy 34 kilométerrel lesz hosszabb a jelenleg Nyíregyházáig érő M3-as autópálya: a munkálatok folytatását ünnepélyes projektindító rendezvényen jelentette be kedden Nyíregyházán Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára.

– Az M3 Nyíregyházán túli meghosszabbítása nem csupán a térség és Budapest között javítja jelentősen a közlekedési lehetőségeket, hanem egy nemzetközi közlekedési folyosó részeként európai léptékben is fontos beruházás – mondta köszöntőjében Schváb András. Czomba Sándor Vásárosnamény országgyűlési képviselője, a Nemzetgazdasági Minisztérium foglalkoztatási államtitkára a munkahelyek teremtésében is mérhető hatásokhoz fűzött reményeket.

Az M3 autópálya Nyíregyháza–Vásárosnamény közötti szakaszt a kivitelezés szempontjából két részre osztották: a Nyíregyháza–49. számú főút közötti, illetve a 49. sz. főút–Vásárosnamény közötti szakaszra. Az első, Őrig érő szakaszra a beruházó 2010. június végén kötötte meg a kivitelezési szerződést, a második esetében a közbeszerzési eljárás eredménytelenül zárult, erre új eljárást írnak ki.

– Nyéki Zsolt –








hirdetés