Fogyasztóik titkaiért versengenek a vállalatok

Fogyasztóik titkaiért versengenek a vállalatok
© Illusztráció: Getty Images
Debrecen – Mitch Barns állítása szerint drámai változásokat okozhat az elektronikus kereskedelem.

Hamarosan megszerzik a fogyasztók összes titkát a kereskedelmi vállalatok és a fogyasztási cikkeket gyártó cégek. Mégpedig annál alaposabban és intenzívebben, minél több fogyasztójuk használ okostelefont vagy tabletet. „Meggyőződésem, hogy a mobil internetes vásárlás forradalma épphogy elkezdődött” – állapítja meg Mitch Barns, a Nielsen elnök-vezérigazgatója a Die Welt című német lapnak adott interjúban.

Hol a vevő?

Alapvetően fontos szerinte, hogy az internet révén, a rajta lévő hirdetésekért fizető minden cégnél könnyen meg tudják állapítani, potenciális vevőik éppen hol tartózkodnak. Azon kívül ismerik mindegyikük vásárlásainak történetét és sokuk szokásait is. Valaki most éppen bizonyos sportruházati cikket keres? Mobilja személyre szólóan ajánl neki egy sportüzletet. A tablet megmutatja neki a legközelebbi eszpresszóhoz vezető útvonalat és ajánl sok minden mást is. Mindezt persze naponta több milliószor megteszi, sok milliárdnyi változatban.

Mindent tudnak

Véleménye szerint olyan platformok, mint az Amazon vagy az Alibaba roppant mennyiségű digitális és személyes jellegű ismerettel rendelkeznek. Tudják, hogy az internet-használók mit vásároltak a múltban, de azt is, milyen termékek iránt érdeklődtek, anélkül, hogy megvásárolták volna. Sőt azokat az általuk tárolt információkat is árusítják a piacon, hogy internetezők milyen módon kerestek valamit egy-egy weboldalon. „Eleinte mindenki online kereskedőknek tartotta az e-kereskedelmi platformokat, amelyek azonban egyre inkább marketing és reklám platformokká váltak” – mutat rá Barns.

HBN








hirdetés