Fogyasztani mindenhol szeretnek az emberek

Debrecen – Európában az átlagárak folyamatosan csökkenő mértékben növekednek.

Az európai átlagnál nagyobb mértékben emelkedett a magyarországi kiskereskedelem forgalma a negyedik negyedév során: több élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot adtak el a boltokban legutóbb október-december között, mint az előző évi hasonló időszak alatt.

Minimális drágulás

Az európai növekedés átlaga másfél százalék. Az áremelkedés mértéke a vizsgált országokban átlag 1,6 százalék, Magyarországon 1,7 százalék, egyik negyedik negyedévről a másikra. Országunkban ez az elmúlt két év legalacsonyabb mutatója. Európában az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum átlagára folyamatosan csökkenő mértékben növekszik a 2013. évi harmadik negyedév óta. Az átlagos európai növekedést visszafogja az EU öt nagy piaca, amelyek nem teljesítenek különösen jól. Vagy csökken élelmiszer-kiskereskedelmük forgalma, vagy pedig az európai átlag alatt marad.

Várakozó álláspont

Ehhez járul, hogy általában a fogyasztói, illetve vásárlói bizalom várakozó álláspontot tükröz. Az emberek vagy nem akarnak, vagy nem képesek több pénzt költeni élelmiszerre, háztartási vegyi árura és kozmetikumra. Érdekes, hogy nem látni törvényszerűséget azzal kapcsolatban hogy a trendek mely országokban, illetve kategóriákban jók vagy rosszak. Ebből a szempontból Európát következetlenség jellemzi. A huszonegy vizsgált, fejlett európai ország közül tizenegyben adtak el több élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot a negyedik negyedévben, mint korábban.

HBN








hirdetés