Fesztelenül ügyintézhetünk a felturbózott kormányablakban

Akt.:
Rácz Róbert kormánymegbízott
Rácz Róbert kormánymegbízott - © Fotó: Molnár Péter
Debrecen – Fejlettebb informatika a kormányhivatalokban, otthonról is indíthatjuk az ügyeket.

Színvonalasabb szolgáltatást tesz lehetővé a járási hivataloknál az az országosan 10 milliárd forintos uniós beruházás, amely révén az ügyek egyszerűbben, gyorsabban elintézhetők a kormányablakokban. Rácz Róbert megyei kormánymegbízottat kérdeztük a részletekről.

Az eszközeikre vetítve mint jelent az informatikai megújulás?

Rácz Róbert: Jelentős cserét a járási hivataloknál 999 asztali munkaállomást érintően; 157 laptopot, 195 multifunkciós nyomatkészítőt és 23 asztali nyomtatót kaptunk.

Csak gépcsere történt?

Rácz Róbert: Az kevés lenne a hatékonyabb ügyfélszolgálathoz. 2015 végéig a megye járásszékhelyein és a nagyobb városokban, összesen 17 helyen lesz kormányablak, ahol most 423 ügytípus intézhető. Ám ez a szám folyamatosan bővüléssel ezer fölé emelkedhet. Az ügyfelek kényelmét egységes sorszámosztó rendszer biztosítja központi időpontfoglaló alkalmazással együtt.

Fotó: Molnár Péter Fotó: Molnár Péter ©

És az ügyintéző hogyan fog mindenhez érteni?

Rácz Róbert: A jogszabályok változását egy Tudástár nevű tartalomszolgáltató rendszer révén napra készen követhetik, ebben az adatbázisban hozzáférhetőek az információk mind az ügyintézéshez, a különféle elektronikus űrlapok naprakész formáját is beleértve, mind az állampolgári tájékoztatáshoz. Az egységes színvonal érdekében olyan rendszer is készült, amely az ügyintézőt végigvezeti a megoldandó ügy minden lépésén.

Fotó: Molnár Péter Fotó: Molnár Péter ©

Ez már a mai közigazgatási csúcstechnológia?

Rácz Róbert: Csak most kezdjük utolérni az emberek által otthon használt technikai szintet. Vegyük például a Skype mintáját. Abból kiindulva, hogy sokan kimozdulás nélkül szeretnének ügyet intézni, videó kapcsolatot biztosító alapuló rendszert fejlesztettek arra, hogy az állampolgár és az ügyintéző közösen tölthessék ki például az ügyindításhoz szükséges űrlapokat. Ehhez persze az is kellett, hogy a kormányhivatalok saját szerverekkel megerősítve támogathassák a járási hivatalok munkáját.

Mit szólnak a munkatársak?

Rácz Róbert: Első lépésben minden hatodik kormányablakos ügyintéző megtanulta az eszközök és a rendszerek kezelését. Tisztában vannak azzal, hogy az új rendszer az ő munkájukat segíti. De ezzel még csak az út elején vagyunk, nem a végén. Megvan a stabil alap, amelyre felépíthető a teljes, elektronikus, akár otthonról is elvégezhető ügyfélkiszolgálás.

HBN








hirdetés