F1: hétvégén világbajnokot avathatnak

Meglesz-e a zsinórban harmadik brazil futamgyőzelem Rosbergnek?
Meglesz-e a zsinórban harmadik brazil futamgyőzelem Rosbergnek?
Nico Rosberg tizenkilenc ponttal vezet a 330 pontos Lewis Hamilton előtt.

A Forma-1-es versenynaptárba 22 év után visszatérő, s a fiatalabb nemzedék számára újnak számító Mexikói Nagydíj után egy megszokott helyszínre, Brazíliába érkezik a Forma–1-es cirkusz – írja sajtóanyagában az Amber PR.

Egy rendkívül hosszú versenyszezon utolsó előtti fordulójánál tartunk, s miután az egyéni vb-cím sorsa nem dőlt el, nagy csata várható a világbajnoki aspiránsok között.

A tavalyi ellentéte

A 2016-os szezon vége a tavalyi inverze. Akkor Lewis Hamilton tartott a világbajnoki címe felé, s Nico Rosberg nyerte a szezonzáró futamokat. Ezúttal Hamilton lendült formába a szezon végére és nyert az USA-ban és Mexikóban. Annyi a különbség, hogy most vérre megy a játék. Mindkét pilóta esélyes a világbajnoki címre, így nagyon fontos a két utolsó futam végkimenetele.

A hétvégi futam tétje a legnagyobb. Hamiltonnak ugyanis Brazíliában nyernie kell, ha ringben akar maradni a világbajnoki címért folyó küzdelemben. Nem lesz könnyű dolga, hiszen 2014-ben és 2015-ben is Nico Rosberg nyert Sao Paulóban, így érthető módon azon lesz, hogy meglegyen a triplázása a dél-amerikai pályán. Arról nem is beszélve, hogy ha Rosberg nyer, övé a világbajnoki cím, függetlenül Hamilton helyezésétől. A brit világbajnok ezzel szemben még sosem nyert az Interlagoson, mi több, nagyobb eredményeket sem ért el. Így érthető módon nagy nyomás lesz rajta, de elmondása szerint mégsem foglalkozik ezzel.

Nem a vb-címre figyel

„Nem koncentrálok a világbajnokságra most. Csak arra figyelek, hogy megnyerjem ezt a versenyt és a legtöbbet hozzam ki magamból. Ha a legjobb formámat nyújtom, általában nyerek. Ennyit kell tehát csak tennem. Még sosem nyertem Brazíliában, így ugyanúgy fogok ott rajthoz állni, mint ezen a hétvégén is tettem” – szögezte le Hamilton Mexikó után. „Nem tudom az okát (a brazíliai nyeretlenségnek). A McLarennél talán egyszer lett volna alkalmam győzni, de akkor azt hiszem Hülkenberg miatt nem sikerült” – tette hozzá.

Bár mindenki számára jól ismert a brazil versenypálya, a pilótáknak és autóiknak nem lesz könnyű dolga. Az autók és motorjaik Mexikóváros után itt is oxigénhiányos levegőnek lesznek kitéve, ráadásul az Interlagos egyike azon pályáknak, ahol az órajárással ellentétes irányban köröznek az autók. Ez pedig nagyon igénybe veszi a nyaki tartóizmokat. A pilóták ezért a verseny előtt nagy hangsúlyt helyeztek ezeknek az izmoknak a megerősítésére, hiszen a sok hosszú és gyors balkezes kanyarban nagy erőknek lesznek kitéve. A csapatoknak is meg lesz a feladatuk. Az autók beállítása erre a pályára elég nehéz: nagy tapadást kell elérni a kanyarok miatt, viszont a kocsiknak gyorsnak kell maradniuk az egyenesekben való előzéshez.

A verseny és a pálya

A brazil betoncsík majd 1000 méterrel található a tengerszint felett, amely erőt vesz ki az autókból. Ez egy természetes amfiteátrum, amely lehetővé teszi a nézők számára, hogy a pályának majd a felét átlássák.

Sao Paulóban nagyszerű előzési lehetőségek vannak. A pálya dominánsan lassú és közepesen gyors kanyarokból illetve egyenesekből áll. Az első sikán, a híres „Senna S” kanyar, amely talán a legjobb alkalom az előzéshez. Esős időben megállhat a víz a pályán, s ilyenkor veszélyes lehet az úgynevezett aquaplaning, vagyis a vízen való felúszás.

HBN



Sporthírek






hirdetés