F1: a kedvelt szuzukai futam következik

Mark Webber
Mark Webber
A hétvégén megrendezésre kerülő Japán Nagydíjjal együtt még négy futam van hátra a 2010-es Forma-1-es világbajnokságból, s ennél kiélezettebb helyzettel nemigen találkozhattunk az elmúlt években.

Jelenleg még mindig öt pilóta esélyes a világbajnoki címre, s aki most nyer, egy nagy lépést tesz a végső siker felé. Japánban fanatikus rajongók és a versenynaptár egyik legkedveltebb pályája fogadja a mezőnyt, így nem csoda, hogy egy várva várt hétvége, és verseny lesz ez a mostani.

Az elmúlt két futam során Fernando Alonso győzelmeivel feltornázta magát az egyéni ponttábla második helyére Mark Webber mögé. Egyenlőre az ausztrál pilóta stabilan őrzi az első helyét, de vigyáznia kell, mert ha Alonso tartani tudja mostani formáját, könnyen beérheti őt. A minden bizonnyal a mezőny legpechesebb pilótája címére pályázó Lewis Hamilton az utóbbi négy verseny alatt háromszor kiesett, így pontok nélkül távozott. A brit pilóta ezáltal nagyon nehéz helyzetbe került, hiszen most már nem engedheti meg magának, hogy ne gyűjtsön pontokat. Viszont azzal is tisztában van, hogy túl óvatos vezetéssel értékes pontokat veszíthet és talán azzal eshet el a világbajnoki címtől.


Nem tartja vissza magát

 

Nem kevésbé optimista a második hazájaként számon tartott Japánban Jenson Button sem, habár még soha nem sikerült itt győznie. Szerinte ha nem hibázik, akkor nagy eséllyel tarthatja meg az egyes számot autója elején. Az idei teljesítmények alapján azonban nagyobb esélye van a győzelemre a Ferrari és a Red Bull versenyzőinek. Alonso jó formában van, de a Red Bullok mindent megtesznek majd azért, hogy ezúttal ne állhasson fel ferraris pilóta a dobogó legfelső fokára. A céljuk nekik sem lesz más, mint az, hogy a maximumot kihozzák autóikból és begyűjtsék az azért járó pontokat. Bár Sebastian Vettel csak a negyedik helyen áll a ponttáblán, mégis nagyon bizakodó a versenyt illetően, főleg mivel tavaly ő nyert Japánban.

Ami a jövő évi pilótakeringőket illeti, a Sauber épp most jelentette be, hogy jövőre Kamui Kobajasi csapattársa a 20 éves mexikói, Sergio Perez lesz. Perez, aki a Bahreini Nagydíjon mutatkozik be a Forma-1-es nagyközönségnek, idén második lett a Forma-1 előszobájaként emlegetett GP2-es bajnokságsorozatban.


Gyors és kanyartgós

 

A Japán Nagydíj október 10.-én helyi idő szerint 15 órakor veszi kezdetét (Európában reggel 8 órakor). A szokatlan vonalvezetésű, 5,807 km hosszú szuzukai pályán a pilóták egy 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. Kiemelt jelentőségű a jó szereplés az időmérő edzésen, mivel legendásan nehéz az előzés a pályán. A pályarekordot 2005-ből Kimi Räikkönen tartja, ideje 1 perc 31.540 másodperc. A teljes versenytáv 307.471 km. 2009-ben Sebastian Vettel nyerte meg a Japán Nagydíjat, így tehát Red Bull-siker született. A német pilóta ideje 1’28″20.443 volt. A második helyezett Jarno Trulli (Toyota) lett. A bronzérmes helyen Lewis Hamilton (McLaren) ért célba.

(Forrás: Amber PR)

A sokak szerint a belga Spa-Francorchamps-i pályára hasonlító szuzukai aszfaltcsík gyors és egyúttal kanyargós pálya. Így Szuzukában nagy aerodinamikai leszorítóerőt és stabil felfüggesztést biztosító beállítás szükséges, hogy a legnagyobb sebesség mellett is a lehető legstabilabbak maradhassanak a versenyautók. A pályán minden megvan egy jó versenyhez:
gyors kanyarok, sikán és hajtűkanyar. Emellett kiváló előzési lehetőségeket rejt ez az egyedülálló nyolcast leíró pálya, amelynek a felülete elég durva. A Bridgestone lágy és kemény összetételű abroncsokat visz Japánba.
Szuzuka egy befejezetlen történet számomra. Tavaly a legjobb formámat hoztam, de az autónk nem volt elég gyors. Idén, nem tartom vissza magam. Erős eredményre van szükségem, ha még szeretnék harcban maradni a világbajnoki címért. Így erre koncentrálok attól a pillanattól fogva, hogy péntek reggel beülök az autómba.” – szögezte le határozottan Hamilton.








hirdetés