Esőben lassabban épül az út is

Fotók a 4-es főút elkerülő szakaszának építéséről – Nézze meg!

A szokásosnál is szeszélyesebb májusi időjárás nagymértékben hátráltatta az állami közúthálózat hajdú-bihari szakaszain folyó beruházásokat. A 4. számú főút Debrecent elkerülő szakaszának az építését, valamint több szakaszon a meglévő burkolat megerősítését.

Zaj- és vadvédelem

A 4,2 milliárd forintért megvalósuló 4. számú főút Debrecent elkerülő szakasz nyomvonalán a korábban erdővel fedett területeken a humuszleszedési munkák folytatódtak az időjárás függvényében. Jövő év március 15-ig 11,9 km új utat 2X1 forgalmi sávval, továbbá két hidat és két, közvilágítással ellátott szintbeli csomópontot kell kialakítania a kivitelezéssel megbízott Colas-Építő Zrt.-nek. A beruházást 85 százalékban uniós, 15 százalékban pedig hazai forrásból finanszírozzák. A beruházás a Közlekedés Operatív Program keretében valósul meg, a forgalomba helyezés tervezett időpontja 2011. második negyedéve. A környezetvédelem jegyében közel két kilométer hosszon zajvédő falat építenek, vadvédő kerítés 13,7 kilométeren létesül, madárvédő falat pedig 7,2 kilométeren alakítanak ki. Mindemellett az elkerülő mentén 1400 darab fát telepítenek, több mint 60 ezer cserjét ültetnek, közel húsz kilométeren burkolják az árkokat és a vadaknak is külön erre a célra szolgáló átjárót alakítanak ki.

Megújul Keleti-híd is

Hasonló gondokkal küzdöttek májusban a 4. számú főút Püspökladány és Hajdúszoboszló, valamint a Hajdúhadház és a megyehatár közötti szakaszain burkolaterősítést végzők. Az esős, lucskos időben a lehetőségekhez mérten folytatódtak a Keleti főcsatorna hídjának felújítási munkálatai, Püspökladány és Kaba, valamint Kaba és Hajdúszoboszló között az aszfaltozás, Téglás térségében pedig a közlekedési csomópont építése. A tavaly szeptemberben elkezdett beruházással ez év július végéig kell végezniük. Ez idő alatt megerősítik 2×1 sávon az említett útszakaszokat, felújítják a Keleti Főcsatorna hídját, és négy (közvilágítással ellátott) közlekedési csomópontot is kialakítanak. A beruházás összes költsége 3,4 milliárd forint (85 százalék uniós támogatás, 15 százalék hazai forrás), a kivitelező a Colas-Építő Zrt. HBN-PA