Építőanyag-vásárlásnál is hódít a net

Építőanyag-vásárlásnál is hódít a net
Budapest – Egyelőre úgy tűnik, az építőipari cégek nem tudják követni a fogyasztói szokások változását.

Nem vagyunk messze attól, hogy az építtetők akár teljes házépítést rendeljenek online – vélekedik a Mapei Kft. egy médiafogyasztási szokásokra kérdező, 3500 fős felmérése tükrében.

Mint a számokból kitűnik, a lakossági építtetők közül többen fogyasztanak internetes médiát (38 százalék), mint tévéznek (30 százalék). Rádióból és nyomtatott sajtóból a válaszadók 15-15 százaléka tájékozódik. A válaszadók a világhálót hitelesebbnek tartják a televíziónál. Előbbit 27 százalékban hírek olvasására, 21 százalékban közösségi oldalak böngészésére, 18 százalékban vásárlásra, 16 százalékban kommunikációra használják.
A tájékozódásra a leggyakrabban használt internetes forrás a Facebook (25 százalék), a Google kereső (22 százalék), valamint a hírportálok (21 százalék). A három legnépszerűbb közösségi médiaként a Facebookot, a YouTube-ot és a Pinterestet nevezték meg.

Már a jelen…

Az ingatlanfelújítással kapcsolatos információk keresésének nagy része áttevődött az internetre. A válaszadók 58 százaléka ott keres információt, míg a boltokat 12, a lakberendezési magazinokat 10 százalék használja e célra.

A válaszadók négyötöde szokott online vásárolni. Többségük (60 százalék) évente néhány alkalommal, 19 százalék havonta többször is, 2 százalék pedig már hetente. A vásárláshoz utánvétet használ a többség (44 százalék), bankkártyás fizetést 23, átutalást 11 százalék. 24 százalék már külföldi web­áruházakban is vásárol, és a válaszadók fele gondolja úgy, hogy venne építőanyagot web­áruházban.

– Hamarosan eljön az idő, amikor akár egy teljes lakás­építést fognak online vásárolni az emberek. Különösen a digitális bennszülöttként is emlegetett Y és Z generáció piacra lépésével lehet ez robbanásszerű, akik hamarosan megjelennek megrendelőként a lakáspiacon. Az online építőanyag-vásárlás pedig már szinte a jelen. Az építőiparnak megoldást kell kínálnia erre a piaci igényre. Ez óriási kihívás akkor, amikor az építőiparban még az aktív honlappal rendelkező cégek száma is kevés – kommentálta Markovich Béla ügyvezető.

HBN








hirdetés