A világhálón gyógyfürdőink

Internet, kiadványok, vásárok – leginkább ezekkel a módszerekkel igyekeznek
turistákat csalogatni gyógyvizekben gazdag vidékünkre.

Az Egészségturizmus Hajdú-Bihar megyében című, a napokban tartott szakmai konferencián
Katona Ilona, a Magyar Turizmus Rt. Észak-alföldi Regionális Marketing Igazgatóság
marketingigazgatója beszélt tevékenységükről.

Mint kifejtette, a világhálón is megtalálhatóak gyógyvizes fürdőink, a wellness
ajánlatok és a hozzájuk kapcsolódó szálláshelyek. A böngészők keresőrendszerben
szűkíthetik a területet, választhatnak szolgáltatást, olvashatnak a szezonális
ajánlatokról, akciókról. Mindez magyarul, németül, angolul, lengyelül, szlovákul
is elérhető. A régió idegenforgalmi „termékeit” bemutató kiadványok szintén
több nyelven – például hollandul és oroszul is – népszerűsítik környékünk kincseit,
s az Észak-Alföld megjelenik a Magyar Turizmus Rt. központi kiadványaiban, szakmai
és utazási lapok mellékleteiben, vasútturisztikai programajánlóban, magazinokban.
Emellett hazai és külföldi kiállításokon szerepel szűkebb pátriánk Moszkvától
Milánóig. A szakmai tanulmányutaknak pedig nagy szerepe van abban, hogy a turisztikai
szakemberekkel és újságírókkal megismertessék a régió gyógy- és termálfürdőit,
valamint kulturális értékeit.

Egyéni arculattal

A szakember szerint a fürdők jobban azonosíthatóak és eladhatóak, ha egyéni
arculattal rendelkeznek. Érdemes figyelembe venni, hogy markánsan meg lehet
különböztetni az eltérő korosztályok érdeklődési körét, s az egészségturizmust
igénybe vevők komplex termékeket, minőségi szolgáltatásokat keresnek.

Marketingtevékenységük hatékonysága a vendégforgalom alakulásában mérhető leginkább,
ám ezt számtalan más tényező is befolyásolja – tette hozzá kérdésünkre Katona
Ilona.

Ü.Sz.








hirdetés