Elszaladhat a debreceni főpályaudvar költsége

Akt.:
A főpályaudvar látványterve
A főpályaudvar látványterve
Debrecen – Az építőipari árak emelkedése alaposan átírhatja a nagyvárosok fejlesztési programját – derült ki a Kósa Lajossal folytatott beszélgetésünk során.

Többe fog kerülni a Modern Városok Programja annál a mintegy 3400 milliárd forintnál, amiről eddig tudhatott a közvélemény. Ez a kormány legnagyobb forrásigényű vállalása, mely kapcsán – mint ismeretes – a miniszterelnök 2015 tavaszától idén májusig 23 nagyvárossal kötött együttműködési megállapodást uniós és állami pénzből megvalósítandó beruházásokra. A területért október óta tárca nélküli miniszterként Kósa Lajos felel. Lapunknak adott interjújában közölte: a drágulást az építőipari árak mintegy 30 százalékos emelkedése okozza, s a folyamatnak „nem tudják, hol a vége”.

21 milliárdba kerül a debreceni főpályaudvar építése, a látványtervek már ismertek
Debrecen - A Derke-elnök szerint nemcsak egy nagy, hanem több kisebb átszállási pont is kellene. A Petőfi téri főpályaudvar tervével kapcsolatban hallhattak előadásokat és cserélt eszmét körülbelül 30-40 érdeklődő a Natív elnevezésű civil szervezet és a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület ...

Ma már a debreceni főpályaudvart („lánykori” nevén: intermodális központot) is e program részeként emlegetik. S bár a 21 milliárd forintosra kalkulált beruházás kivitelezői közbeszerzési eljárásában még mindig nem hirdettek eredményt, biztosra vehető, hogy a projekt költsége súlyos milliárdokkal meghaladja a tervezett összeget. A miniszter bővebben is beszélt a dilemmákról, és, hogy miért adná az önkormányzatok kezébe (ha vállalják) a beruházásokat az állami szervezetek helyett. Azt is megkérdeztük, jár-e hátrányokkal, hogy már nem ülnek polgármesterek a parlamentben.

– Ratalics László –


Az interjút pénteken napközben a Hajdú Online-on, a Hajdú-bihari Napló aktuális számában, valamint lapunk digitális változatában olvashatják.








hirdetés