Elsején búcsút int a Cora?

Elsején búcsút int a Cora?

Hónapokkal ezelőtt indult útjára a pletyka a Cora áruházainak eladásáról, s rögvest a leendő vevő személyéről is fellebbentették a fátylat, mely szerint az amerikai Wal-Mart szeretné ily módon megvetni a lábát hazánkban.

Első körben még kiadott egy közleményt a Cora, amely cáfolta a tárgyalások tényét, azóta viszont nem nyilatkoznak a témáról. Sőt mi több, a dolgozóknak sem mondanak semmit, ám ők – mint egyikük megfogalmazta – „nem ostobák”. Látják az egyértelmű jeleket, amelyek szerintük arra utalnak, hogy október 1-jétől igenis új tulajdonosa lesz az áruházlácnak, és igen, az amerikaiak vették meg a Corát. Ám hogy velük mi lesz, azt nem tudják.

Egy biztos, október 10-ig megvannak a műszakbeosztások, azaz feltételezhetően az új tulajdonosok is velük nyitnak ki, de a folytatásról még csak elképzeléseik sincsenek…

Minden pletyka addig tartja magát, amíg meg nem bizonyosodunk annak valóságtartalmáról. Nos, a Cora eladása körüli hírek immár hónapok óta hallhatók, de a társaság vezetése makacsul hallgat a témában, tegnap sem sikerült választ kapni kérdéseinkre. A dolgozók azonban látják a számukra egyértelmű jeleket – amiket nem nehéz észrevenni.

Jönnek a saját márkás termékek

A Corában ritkábban vásárlóknak is feltűnhet, hogy sok sorban egy bizonyos márkanév alatt futó termékek láthatók. Ezek már az új tulajdonos saját márkás termékei – erősítik meg az áruházban dolgozók. Többet azonban ők sem tudnak, pontosabban múlt hét végéig semmilyen tájékoztatást nem kaptak, de azzal tisztában vannak, hogy eddig ilyen áru nem volt náluk, most viszont egyre több polcot foglalnak el.

Az, hogy honnan származik, azaz hol gyártják a termékeket, a csomagolásról nem derül ki, ugyanis azon csak a forgalmazó neve szerepel, amivel eleget tesznek a jogszabályban rögzített tájékoztatási kötelezettségnek.

A nevük mellőzését kérő dolgozók egyébként határozottan állították, október 1-jétől lép színre az új tulajdonos. Az biztos, hogy október 10-ig van műszakbeosztásuk, de azt nem tudják, hogy utána szükség lesz-e a munkájukra.

Bizalom kártya bizalom nélkül

Ez a bizonytalanság jól leszűrhető az áruház korábbihoz képest elhanyagoltnak mondható állapotából, illetve a hűségpontokat beváltó pultoknál tapasztalható fejetlenségből is. Mint azt Papp-Tóth Erika kolléganőnk, az RTL Klub megyei tudósítója magánemberként megtapasztalta, nem is olyan egyszerű beváltani a hűségpontokat.

Mint jelezte, nemrégiben felhívták a figyelmét, hogy váltsa be a kártyáján lévő pontokat, ellenkező esetben elveszíti azokat, s kapott egy katalógust amiből kiválaszthatta, mit „vesz” a pontjain. Megtette, ám egy órányi sorakozás után közölték vele, hogy egyik termék sincs, s nem is tudják megmondani, hogy mikor lesz, de érdeklődjön később.

Megtudta, ahhoz ugyan nem kell sorba állni, viszont ha van az áhított termék, újfent ki kell várni a sorát. Az eljáráson olyannyira felháborodott, hogy e-mailt írt az áruház vezetésének, melyben jelezte, szerinte ez nem éppen a bizalomról szól. S bár utána kapott egy levelet, amelyben közölték vele, hogy az általa kért termékek most vannak és félreteszik azokat neki (ez meg is történt), ennek ellenére azóta nem használja a kártyát.

UM