Ellenőrzik a vasúti átjárókban közlekedőket

Ellenőrzik a vasúti átjárókban közlekedőket
A vezetők -vakon bízva a berendezésekben- körültekintés nélkül gurulnak át az átjárón.

A vasúti átjárókban történ balesetek mgelőzése érdekében a MÁV Zrt és az Országos Rendőr Főkapitányság június 3-án második alkalommal szervezett közös akciót az ország legveszélyesebb útátjáróiban- így hajdú- bihariakban is.

A cél a figyelmeztetés, nem pedig a büntetés volt. A sorompónál várakozók figyelmét szóban és szórólapokkal is felhívták a fokozott balesetveszélyre, és a helyes közlekedési magatartásra. A szakemberek megvizsgálták az ellenőrzött átjárókban a fénysorompók, a csapórudak, az útburkolati jelek, és az átjárót jelző táblák állapotát, láthatóságéát, valamint azt, hogyan közelekdnek a forgalomban részt vevők az adott szakaszon.

A tapasztalatok azt mutatják, számos súlyos hibát követnek el a sofőrök. Gyakori a sebességkorlátozás be nem tartása, a telefonálás, de van, aki a tilos jelzés ellenére is ráhajt a sínekre. Nagy problémát jelent az is, hogy a vezetők -vakon bízva a berendezésekben- körültekintés nélkül gurulnak át az átjárón.

Évente átlagosan 100 alkalommal ütközik vonat és gépjármű, az elmúlt tíz évben 500-an haltak meg ilyen jellegű balesetben Magyarországon. Ráadásul a tragédiák szinte kivétel nélkül a járművezető figyelmetlenségéből adódnak. A MÁV célja, hogy 2010-ben  adat a felére csökkenjen. Legközelebb június 22-én lesz ilyen jellegű akció, amely során 70 vasúti átjárót ellenőriznek országszerte.

Érdemes különösen odafigyelni, amikor sorompóhoz közelítünk, hiszen a vonatnak legjobb esetben is 500-600 méter a fékútja. A szerelvény azonban már legtöbbször túl közel van ahhoz, hogy elkerülhető legyen a súlyos karambol.








hirdetés