Elindult a vizsgálatot végző csoport

A vizsgálatot végző csoport tagjai terepjárókkal indultak kora reggel a katasztrófa helyszínére – tudtuk meg a B.-A.-Z. Megyei rendőr-főkapitányság kommunikációs irodájától.

Az odavezető út utolsó kilométereit autóval nem lehet megtenni, ezért gyalogosan küzdik le ezt az akadályt. Odaérkezésüket követően haladéktalanul megkezdik a szemlét. A műszaki biztosítás, mentés, kármentesítés a légügyi hatóságokkal közösen történik, s ezzel párhuzamosan zajlik a helyszínelés is. A vizsgálatot a magyar hatóságok folytatják ugyan, azonban a szlovák felet aktívan bevonva teszik ezt.

HSz

Információink szerint a kassai repülőtér tájolása pont olyan irányú, hogy a leszállást éppen ebből az irányból kezdik meg a repülőgépek. Tehát ha valamilyen repülőgép leszállásra készül, ezt mindig a valamivel több 700 magas hegyek felől kezdik, és innen fordulnak rá a kassai repülőtér pályárára. A szél általában a hegyek felé fúj, így azok hátszélben A híradásokban arról számoltak be, hogy ezer méterről zuhant le a gép, ami nem felel meg a valóságnak, a talajszint, pontosabban a hegy felett nem repültek 1000 méter magasan hanem a tengerszinthez viszonyítva, ezért a pont aktuális talajszint a hegyhez képest 2-300 méter lehetett, maikor ráált a leszállópálya irányára. Ezt támasztja alá az a körülmény, amit a repülési szakemberek mondanak az ismert adatok alapján, hogy az erdőben egy hosszabb távot tarolt le a repülőgép szárnya é s törzse, tehát leszálláshoz készülődve már alacsony szögben repült.