Nem csak lájkolunk, de munkát is keresünk a Facebookon

Akt.:
Nem csak lájkolunk, de munkát is keresünk a Facebookon
© Illusztráció: socialmediatoday.com
Debrecen – A barátok mellett állást is előszeretettel keresünk a közösségi oldalakon.

Minden negyedik hazai munkavállaló váltott állást az elmúlt egy évben – egyebek mellett ez is kiderül a Randstad Awardhoz készült reprezentatív felmérésből. A kutatás rámutat, hogy a világon leginkább a magyarok használják álláskeresésre a közösségi oldalakat.

Célzottan

Magyarországon az álláskeresők 75 százaléka néz körül a közösségi oldalakon kifejezetten azért, hogy új munkát találjon, ami a globális kutatás alapján a legmagasabb arány a világon. A 23 országot és a világgazdaság háromnegyedét lefedő, reprezentatív felmérés szerint a globális átlagot nézve csak minden második álláskereső használja ezeket a portálokat munkaszerzésre. Japánban mindössze 26, az USA-ban pedig 34 százalék tesz így, de Németországban is csak az álláskeresők fele lép be a közösségi oldalakra új munka reményében.

A legnépszerűbb

Az álláskeresők közül a Facebookot választják a legtöbben globális szinten és Magyarországon egyaránt. Ma már csak az alkalmazottak felére számíthatnak hosszú távon a cégek – a kutatás szerint ugyanis a munkavállalók 23 százaléka váltott munkahelyet az elmúlt egy évben, és 22 százalék tervezi, hogy másik állást keres a következő év során. A felmérés szerint a többség önként vagy közös megegyezéssel mondott fel. A váltás leggyakoribb oka az, hogy a munkavállaló túl alacsonynak tartja a fizetését, ezt a plusz juttatások elmaradása, illetve a karrierlehetőségek hiánya követi az elmúlt egy évben új állást keresők fontosabb indokai között. Vizsgálták azt is, hogy miért ragaszkodunk az állásunkhoz – érdekes módon a versenyképes fizetés itt csak a negyedik helyen szerepel. Az alkalmazottak elégedettsége és lojalitása szempontjából a munka és a magánélet közötti egyensúly, valamint ezzel összhangban a rugalmas munkavégzés a legfontosabb.

HBN








hirdetés