Elege van a bolti földharcból? Vásároljon interneten!

Elege van a bolti földharcból? Vásároljon interneten!
© Illusztráció: express.co.uk
Debrecen – A karácsonyi ajándékok közül még mindig a műszaki cikkeket és háztartási gépeket vesszük leginkább online.

– Hazánkban a lakosság 76 százaléka aktív internetező, tehát ők azok, akik elvileg potenciálisan vásárolhatnának is online. A KSH statisztikai adataiból azonban kiderül, hogy csak minden ötödik ember vásárol interneten keresztül. A magyarországi lakosok közül az okos telefonnal rendelkezők aránya nagyjából 60 százalék, ami rettentően magas, figyelembe véve, hogy 2010-ben megközelítőleg kétszázezeren használtak okos készüléket. Ez azért fontos, mert a GFK nemrég végzett kutatása szerint az internetezők 72 százaléka vásárol karácsonyi ajándékot a világhálón, ezen belül pedig 43 százalékuk a mobil eszközön keresztül teszi meg azt – tudtuk meg Fehér András ügyvivő-szakértőtől.

A szakember kérdésünkre elmondta, karácsonykor kétség kívül a műszaki és háztartási gépek a legkelendőbbek, s erre az ünnep előfutáraként rásegít a hazánkban is egyre divatosabbá váló –Amerikából induló – „fekete péntek”. Ennek köszönhetően ugyanis november végén (a hálaadást követő pénteken) hatalmas akciókkal várják a vásárlókat. – A magyar lakosság csaknem 80 százaléka már hallott erről a kezdeményezésről, s minden ötödik fogyasztó vásárolt is ezen a napon, ebből minden második online. Karácsonyra az említett műszaki cikkek mellett egyébként sokan vesznek koncertjegyeket, sporteseményekre belépőket, könyveket és dvd-ket, de egyre népszerűbbek az online hotelfoglalások is – mondta Fehér András.

A fiatalok tudatosabbak

– Érdekes adat, hogy az interneten vásárlók harminc százaléka negyven év feletti: őket nevezzük „rutinosaknak”, akik arra törekednek, hogy gyorsan jussanak az áruhoz. Nagyjából ismerik és átlátják, hogyan kell egy rendelést végrehajtani online. Az idősebb korosztály, főleg az 50 év felettiek többnyire bizalmatlanok az online vásárlást illetően. A fizetési formák közül pedig kifejezetten a készpénzest szorgalmazzák. A fiatalok jóval tudatosabban használják a webes felületet, többet keresgélnek, összehasonlítják az árakat és a véleményeket, s az alapján hozzák meg a döntésüket. Számukra már természetes az online fizetés – ismertette a korosztályokra jellemző szokásokat a szakember.

Egyedi ajánlat

A cégek számára az internetes vásárlás nagy előnye, hogy jól célozható a fogyasztó. – Számos olyan eszköz áll a rendelkezésükre, amivel megállapíthatják „viselkedésünket”. Például az adott vállalat webáruházán meg tudják nézni az előzetes kereséseinket, s ennek megfelelően ajánlanak termékeket különféle kedvezményekkel. Mindezt egy áruházban sokkal korlátozottabban tudnák megtenni. A vásárlók körében pedig azért egyre népszerűbb, mert kényelmes, időtakarékos, nem kell cipekedni és úgy érzik, nagyobb kedvezményhez juthatnak online vásárlás esetén – fűzte hozzá.

– Pálfi-Tóth Zoé –


Új irányok

Hazánkban az interneten vásárlók 40-45 százalék vett már műszaki cikket a virtuális téren keresztül, ez az arány friss élelmiszer tekintetében még csak 12 százalék. Az élelmiszerekkel és táplálkozással kapcsolatban sok információhoz az interneten jutunk hozzá, mindez viszont az esetek többségében nem megy át vásárlásba. Ehhez hozzátartozik az is, hogy egyelőre kevés webáruház biztosítja ezt a szolgáltatást; leginkább Budapesten. Kutatások azonban azt bizonyítják, hogy az élelmiszer online vásárlása lesz az, ami leginkább emelkedhet az évek során – jegyezte meg Fehér András.

Címkék: , ,







hirdetés