Egyszer csak eltűnt a híd fele: helyi vállalkozó állhat a bontás mögött?

Keskeny és kevésbé biztonságos
Keskeny és kevésbé biztonságos - © Fotó: Molnár Péter
Hajdúsámson – A sámsonkerti településrészen néhány éve valaki hosszában félig lebontotta a Diósvári-csatorna fölött átívelő, a Muskátli utcát a Makkos utcával összekötő vasbeton hidat. Teljesen illegálisan.

Az egyik a közelben lakó – nevének titokban tartását kérő – olvasónk állítása szerint a jelenleg körülbelül másfél méter széles építmény korábban olyan széles volt, hogy azon autók is át tudtak menni, így viszont már csak gyalogosok, biciklisek használhatják. Hozzátette: ez a híd már a II. világháború idején is nyilvántartott volt, de akkor lerombolták, majd újraépítették. A 90-es években a Berettyó Vízgazdálkodási Társulás által kiadott térképmásolaton szerepel. Majd így folytatta: a híd vesztét az okozta, hogy az egyik újonnan odaköltöző vállalkozónak valószínűleg nem tetszett a nagy forgalom, ezért saját markolójával félig lebontotta. (A betontörmelék mai napig ott van a parton.) Mivel a csaknem két méter mély Diósvári-csatornán autóval a közelben máshol nem lehet átkelni, az ott lakó gépjárművel közlekedőknek most legalább egy kilométert kell kerülniük. Olvasónk szerint jó lenne a hidat újraépíteni.

Dr. Zákány Erzsébet, a Tiszántúli Vízügyi Igazgatóság (Tivizig) osztályvezetője, jogtanácsosa kérdésünkre azt válaszolta, hogy az építmény nem vízgazdálkodási célokat szolgál, így annak karbantartása, esetleges felújítása nem az ő hatáskörükbe tartozik.


sk2

Fotó: Molnár Péter


Kezelik, de nem újítják

Arról is beszámolt, hogy a híd építéséről szóló engedély, dokumentum náluk nem található. Mivel a híd két utcát köt össze, azt minden bizonnyal az út kezelője az út tartozékaként építette.

Sokba kerülne újjáépíteni

Megkerestük tehát a hajdúsámsoni helyhatóságot. Antal Szabolcs polgármester írásban azt válaszolta, hogy a Muskátli utcán, a Makkos utcánál lévő átjáróval kapcsolatos dokumentációval ők sem rendelkeznek, annak létesítéséről, részleges elbontásáról az önkormányzatnak nincs tudomása. Hozzátette: az átjáró jelenlegi formájában nemhogy az autóforgalomra nem alkalmas (keskeny és korlát sincs), hanem gyenge vasbeton anyaga miatt a kerékpáros- és a gyalogosforgalom számára is veszélyes. Ezért vizsgálják annak lehetőségét, hogy az áteresz elbontása után milyen módon lehetne azt újjáépíteni. Az újjáépítéshez azonban nemcsak anyag és brigád kellene, hanem vízjogi létesítési és egyéb engedélyek is szükségesek, melyek összesen tetemes összegbe kerülnének.

A részleges elbontás során keletkezett törmelék elszállítása érdekében az önkormányzat felveszi a kapcsolatot a Tiszántúli Vízügyi Igazgatósággal – így Antal Szabolcs polgármester.

HBN–OCs


Nem tudják

A Tivizignek arról nincs információja, hogy ki és miért bontotta el részlegesen a hidat, illetve, hogy az illetőnek volt-e erre engedélye. Mivel a híd közlekedési célokat szolgál, lehetséges, hogy Hajdúsámson önkormányzata bővebb felvilágosítással tud szolgálni – zárul a Tivizig levele.


Címkék: , ,







hirdetés