Egyre optimistábbak a pénzintézeti ügyfelek

Debrecen – A magyar ember még mindig nem eléggé tudatosan válogat a szolgáltatások közül.

Tavaly tovább javult a bankrendszerrel és a banki szolgáltatásokkal kapcsolatos attitűd. Csúcsközelben a hitelfelvételi, abszolút csúcson a fogyasztással és megtakarítással kapcsolatos optimizmus, azonban tovább nyílt a társadalmi olló.

Messze az átállás

A magyar banki ügyfél még mindig nem tudatosan válogat a szolgáltatások közül, messze még a digitális átállás – derül ki a lakosság fogyasztási, megtakarítási és hitelfelvételi hajlandóságának alakulását vizsgáló Deloitte-Scale BankIndex kutatásból. 2015 során, kisebb év közbeni korrekciót követően, mindhárom indexérték magasabb szintre került. A hitelfelvétellel kapcsolatos optimizmus abszolút négyéves csúcs közelében van, az arányok alapján mintegy 70-80 ezer ember gondolta úgy 2015-ben, hogy egyértelműen bátrabban foghat hitelfelvételbe a következő egy év során. Az új folyósítások volumen növekedését most abszolút a lakáshitel-piaci hitelek dominálják. Fontos kiemelni, hogy ez még a csok bejelentése előtti időszak értékeit foglalja magába, tehát ebbe a pozitív környezetbe érkezhet az új állami lakástámogatási program. A megtakarítási és fogyasztási várakozások is emelkedtek.

Minden harmadik…

A pénzpiaci termékek közül a jelzáloghitel termékválasztásnál vagyunk a legtudatosabbak, de az emberek harmada még mindig egy, és nem több intézmény ajánlatai közül választ, illetve nem tekinti át részletesen a banki szolgáltatással járó költségeket. Az új folyósítások volumen növekedését jellemzően a lakáshitelek dominálták. A hitelek terhe tovább csökkent az utóbbi egy évben, a keresleti és kínálati oldal összetevői jótékonyan hatnak a hitelezési környezetre.

HBN

Címkék: ,







hirdetés