Egyre népszerűbbek a sajátmárkás termékek

Debrecen – A diszkontboltok minden 100 forint bevételéből 69 jut saját márkákra élelmiszereknél.


Kereskedelmi márkás élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot a magyar fogyasztók az elmúlt év első félévben mintegy 240 milliárd forintért vásároltak, ami 7 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi Indexe.

Minden harmadik

Élelmiszernél a láncok saját márkás termékei az első hat hónap során közel 210 milliárd forint forgalmat bonyolítottak le, ami a Nielsen által mért kilencven élelmiszer kategória teljes forgalmának 28 százalékát jelenti. Háztartási vegyi áru és kozmetikum kereskedelmi márkáinál a Nielsen által mért hetven kategóriából legutóbb január-június között kerekítve 30 milliárd forint bolti bevételt regisztráltak. Ez 19 százalékot jelent a teljes forgalomból.

A láncon belül

A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket. – Üzlettípusonként és termékenként is jelentősen eltér a kereskedelmi márkák pozíciója – állapítja meg Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője. Háztartási vegyi áru és kozmetikum teljes bolti forgalmából diszkontban, értéket tekintve 61 százalékot vittek el a láncok saját márkái. A többi üzlettípusban nem változott a részarány: kis és nagy szervezett üzletekben érték szempontjából 16-16 százalék jutott a kereskedelmi márkákra. Hipermarketekben 9, önálló boltokban pedig 6 százalék.

HBN








hirdetés