Egyiknek jó, másikat zavarja

Villamosok a Kossuth téren. Nehéz az ideális hangerőt eltalálni a villamosokon az utastájékoztatásban
Villamosok a Kossuth téren. Nehéz az ideális hangerőt eltalálni a villamosokon az utastájékoztatásban - © Fotó: Napló-archívum
Debrecen – Meglehetősen nehéz a megfelelő hangerőre beállítani a 2-es villamos utastájékoztató rendszerét.

A Napló Agóra internetes fórumán egyik olvasónk ezt írta: „viszonylag ritkán járok a 2-es villamossal, de ha már van és nincs helyette olyan busz, amely igényeimnek megfelelne, néha fel-felszállok erre a járatra is. Látássérült utasként kimondottan tud zavarni, hogy a hangos utastájékoztató sok esetben nem működik.

Így például tegnap 18 óra után néhány perccel a régi városháza előtt járó, a Doberdó felé haladó villamos esetében sem volt hang. Nem tettem szóvá, mert én a villamos végén léptem be a járműbe és csak néhány megállónyi távolságot tettem meg vele, de mégis, ha már van jól működő tájékoztató, akkor miért is nem használják?

Keresik az optimálisat

A villamosvezetőn múlik a bekapcsolása, vagy központilag történik meg az ilyesmi?” – tette fel a kérdést Baranyai György.

A kettesvillamos-pályán közlekedő új CAF-villamosok tesztelésének időszakában az akusztikus utastájékoztató berendezések hangerejét a Látássérültek Észak-alföldi Regionális Egyesületével történt egyeztetés alapján állította be a DKV, normál nappali forgalmi körülmények mellett. Ez a hangerő azonban a pálya mentén lakókat, különösen a hajnali, illetve a késő esti órákban zavarta, válaszolta a cég kommunikációs előadója.

Csohány Andrea szerint ennek eleget tett a közlekedési társaság, így az utóbbi időben a lakosság részéről már nem érkezett észrevétel. Ez viszont azzal járt, hogy a nappali városi zajban az utastájékoztatás nem hallható.
„Szakembereink dolgoznak a hangerő olyan mértékű beállításán, mely mind a vonal mentén élők nyugalmának megtartására, mind pedig a látássérültek biztonságos közlekedésének biztosítására megfelelő lesz” – zárta sorait a szóvivő.

HBN-OCs

A teljes cikk a Napló csütörtöki számában olvasható.