Egy évvel a tragikus Bianchi-baleset után újra Japánba megy a Forma-1

Egy évvel a tragikus Bianchi-baleset után újra Japánba megy a Forma-1
© Fotó: AFP
Ahol minden megvan egy jó versenyhez: gyors kanyarok, sikán és hajtűkanyar.

A Szingapúri Nagydíj után nem pihenhettek a csapatok, alig egy hét elteltével már Japánban állnak rajthoz. A pilóták szeretnek itt versenyezni, a japán sport­ismerő és -szerető, vagy éppen fanatikus rajongók nagy lelkesedéssel fogadják a mezőnyt. A Forma–1-es résztvevők örömét az időjáráson kívül csak Jules Bianchi tragikus balesetének szomorú évfordulója ronthatja el.

Nem szomorkodott

A két futam között eltelt pár napban egy sor hír látott napvilágot: Roman Grosjeanről kiderült, ő lesz a 2016-ban a Forma–1-ben debütáló Haas csapat egyik pilótája. Jenson Button elvileg Japánban jelenti majd be, hogy visszavonul. A Red Bull nagyon elégedetlen a Renault motorokkal, s erőteljesen keresi új, mindent verő motorját. A Mercedes kategorikusan elutasította, hogy motort adjon vetélytársának, így maradt a Ferrari, de Volkswagennel is kapcsolatba hozták a csapatot.
Szingapúrban katasztrofális teljesítményt nyújtott a Mercedest. Lewis Hamilton 20 futam óta tartó sorozata megszakadt, nem ért ugyanis célba a világbajnoki címvédő pilóta. Hamilton nem sokat kesergett, hiszen bár csökkent, de még mindig elég nagy a különbség közte és a Rosberg, valamint a harmadik Vettel között az egyéni ponttáblán. Egyedül amiatt lehetett szomorú, hogy Vettel a 41. nagydíj-győzelmével hamarabb beállította a legendás Ayrton Senna rekordját.

Rossz emlékek

Mi történt Japánban 2014-ben? A heves esőzés miatt nem a megszokott rend szerint rajtolt a mezőny. A biztonsági autó mögött köröztek az autók, a futamot végül Jules Bianchi balesete miatt piros zászlóval állították le, hamarabb a szokásosnál. Adrian Sutillal kezdődött az incidens, aki a rázendítő esőzés miatt a hetedik kanyarban kicsúszott a pályáról és belecsapódott a gumifalba. A német pilótának nem lett komolyabb baja és a pályamunkások elkezdték a Sauber elvontatását. A Marussia francia pilótája azonban ugyanabban a kanyarban csúszott ki a pályáról és belecsapódott a pályamunkások darujába.

Fotó: Getty Images Fotó: Getty Images ©

Kezdett komolyan besötétedni is a pályán, így a versenyt hamarabb lefújták és az akkori eredményt hirdették ki. Jules Bianchit később eszméletlen állapotban szállították el a pályáról a kórházba, s súlyos koponyasérülését meg is operálták. A francia pilóta soha nem épült fel, 2015. július 17-én csatlakozott az égi versenypályákon köröző pilótákhoz.

Egyedülálló nyolcas

A sokak szerint a belga Spa-Francorchamps-i, vagy éppen a monzai pályára hasonlító szuzukai aszfaltcsík gyors és egyúttal kanyargós pálya. Szuzukában nagy aerodinamikai leszorítóerőt és stabil felfüggesztést biztosító beállítás szükséges, hogy a legnagyobb sebesség mellett is a lehető legstabilabbak maradhassanak a versenyautók.

A pályán minden megvan egy jó versenyhez: gyors kanyarok, sikán és hajtűkanyar. Emellett kiváló előzési lehetőségeket rejt ez az egyedülálló nyolcast leíró pálya, amelynek a felülete – az újraaszfaltozás ellenére – elég durva. A Japán Nagydíj szeptember 27-én, vasárnap, helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét (Európában reggel 7 órakor). A szokatlan vonalvezetésű, 5,807 km hosszú szuzukai pályán a pilóták egy 53 körös versenyen mérik össze tudásukat. Kiemelt jelentőségű a jó szereplés a szombati időmérő edzésen.

2014-ben Lewis Hamilton nyerte meg a Japán Nagydíjat, tehát Mercedes-siker született. A második helyezett Nico Rosberg (Mercedes) lett, a bronzérmes helyen Sebastian Vettel (Red Bull) ért célba.

– Amber PR –



Sporthírek






hirdetés