“Egy építkezés ideiglenes palánkja is különb ennél” – Kiderült, mi az a valami a Párizsi Udvar előtt

Akt.:
“Egy építkezés ideiglenes palánkja is különb ennél” – Kiderült, mi az a valami a Párizsi Udvar előtt
© Fotó: Molnár Péter
Debrecen – Minek a palánk, ha ott sincs több sár; különben is, kátyú ellen nem palánk, hanem aszfalt kell.

Naponta több ezer autós „gyönyörködhet” abban a fémből készült palánkban, amely a Rakovszky Dániel utca Bercsényi Miklós utca felőli oldalában, az Árpád tér közelében található – vetette fel a Napló Agora közösségi fórumunk egyik levelezője. Kövesi Péter szerint lassan a műemlék táblát is kitehetnék rá. „Nem értem, ez miért nem szúr szemet egyetlen illetékesnek sem. Egy építkezés ideiglenes palánkja is különb ennél. Bár a mögötte lévő házsor se szebb, de gondolom, azok magántulajdonban vannak” – tette hozzá.

Valószínűleg ezt a házsort nem kellene védeni a Rakovszkyn – Varga László

Arról is írt Kövesi Péter, hogy a Péterfia utca és a Hunyadi utca sarkon néhány napja átadott új épület, a Párizsi Udvar Hunyadi utca felőli része előtt kialakítottak egy buszmegállószerű öblöt. Használni viszont nem tudják a buszok, mert az úttest felől korlát zárja el. Járdának sem jó, mert a parkosítás miatt nem lehet odamenni. Akkor viszont minek a korlát, volt pár darab elfekvőben? – kérdezte.

Tűzoltómegálló

Varga László a polgármesteri hivatal városfejlesztési főosztályának közelmúltban nyugdíjba vonult vezetője hozzászólásában így fogalmazott: „ha kissé komisz vagyok, akkor azt mondom, hogy a Rakovszky utcán az Állami Közútkezelő a víz- és sárfelcsapódás megakadályozására szolgáló fémfala esztétikájában szerves összhangban van a védendő magántulajdonú épületek homlokzati megjelenésével. Valószínűleg ezt a házsort nem kellene védeni, nincs is védelem alatt.

Arról is beszámolt a nyugdíjas köztisztviselő, hogy a Párizsi Udvar Hunyadi utca felőli, a parkból „kiszakított”, lebetonozott területe „felállóhely” a tűzoltóknak. Azért zárták le korláttal, hogy a járművek ne álljanak oda. Kialakítását a hatóság írta elő. Remélem nem lesz rá szükség, de ha meglátogatja az épületet a „vörös kakas” tűzoltók flexel azonnal kivágják a korlátot, s végezhetik a dolgukat – írta Varga László.

Hosszan vágnának?

A vitát elindító Kövesi Péter erre úgy reagált, hogy mind a palánk, mind a házsor rontja a városképet és az arra járók közérzetét. Hozzátette: nem tudja, mitől lenne épp a Rakovszkyn több sár, mint a város bármely más aszfaltozott útján. Ha meg nagyobb „horpadás” lenne ott az úttesten, arra nem a palánk, hanem az aszfalt a megoldás. A Hunyadi utcai tűzoltóautó-beállóval kapcsolatban arra az álláspontra helyezkedett, hogy azt nem tartja okos megoldásnak a korlát miatt. Hosszú percek eltelhetnek a korlátok kivágásával, így az emberéletbe, vagy értékek pusztulásába kerülhet. Szükség esetén meg a tűzoltó akár a parkba is beállhat, nem fogják a közteresek megbüntetni – vélte Kövesi Péter.

Bontani kellene

Varga László viszontválaszából az derült ki, hogy a Rakovszky utcai fémpalánk kialakítását még 1978-ban az ott lakók kérték, mert esős időben a járművek a kis távolság (1,5-2 méter) miatt a falakat sárral terítették be. A városrendezési terv szerint a beépítési vonal ott 8 méterrel bentebb van a mostaninál, vagyis le kellene bontani a házsort. Csakhogy van olyan telek ahol 5-6 házrész található. A kisajátítás vagy a vásárlás az állam feladata lenne, a 4-es főút az övék. Varga László szerint amikor az 1970-es évek elején négysávos lett a Rakovszky utca, akkor kellett volna a szabályozás szélességét biztosítani. De akkor sem volt rá pénz, s most sincs nagyjából egymilliárd forint az ott élő 40-45 család kártalanítására.

HBN–OCs








hirdetés