Egészséges őszi szünetet!

Képünkön a debreceni Pósa Utcai Óvoda apróságai élvezik a kellemes őszi időt
Képünkön a debreceni Pósa Utcai Óvoda apróságai élvezik a kellemes őszi időt - © Fotó: Matey István
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Eláruljuk, miként turbózza fel gyermekei szervezetét az őszi szünetben.

Dübörög az iskolai szezon, így a gyerekek alig várják már az október 30-án kezdődő őszi szünetet. Az egyhetes vakáció nemcsak a pihenésre jó alkalom, hanem arra is, hogy az elcsigázott lurkókat kicsit felrázzuk, immunrendszerüket megerősítsük a nyirkos, megfázásos időszakban. Az alábbiakban Sebestyén Orsolya gyermek­animátor ad egészséges tippeket, hogy miként turbózzuk fel gyermekünk szervezetét az őszi szünetben.

Vitaminbombát minden napra!

A hideg időben fontos, hogy A-, B-, C- és E-vitaminban gazdag ételeket fogyasszunk. Válasszunk minél több citrusfélét, bogyós gyümölcsöket, paprikát, paradicsomot, olajos magvakat és tengeri halakat. Igazi C-vitamin–bomba a padlizsán, a cékla és a savanyú káposzta is. Ne feledkezzünk meg a sütőtökről sem, amely magas A-, B- és C-vitamin tartalma segít a nátha megelőzésében, az antioxidánsok és karotinoidok pedig erősítik az immunrendszert. Ha gyermekünk válogatós típus, próbáljuk meg más formában kínálni az egészséges ételeket. Készítsünk zöld turmixot (zöld „smoothie”), vagy alkalmazzunk kreatív trükköket, például dobjuk fel a tálalást díszítéssel, a tapasztalatok szerint ez is beválik!

Irány a szabadba!

Ha az időjárás engedi, menjünk friss levegőre! Szervezzünk kirándulást, vagy legalább iktassunk be naponta egy kiadós sétát – a lényeg, hogy rendszeresen átmozgassuk a lurkókat. A kinti levegő oxigéndúsabb, gyorsítja az anyagcserét, és jót tesz a vérkeringésnek is. A friss levegő után jobb lesz a gyerekek étvágya, jobban alszanak, növekszik az állóképességük, erősödik az immunrendszerük. Egy fejlődésben lévő szervezetnek naponta 1-2 órát ilyenkor is szinte „kötelező” lenne a szabadban töltenie!

Hozzuk össze újra a családot!

A szeptemberi iskolakezdéstől minden családban megfogyatkozik a közösen töltött idő. Érdemes ezért az őszi szünetet kihasználni arra, hogy újra összehozzuk a családot. Ha nem is sikerül egész hétre, legalább néhány napos, vagy hosszú hétvégés wellnesspihenést próbáljunk meg összehozni, például egy fürdővárosban és igyekezzünk újra átélni a közös nyaralások élményét. A családi együttlét, a harmóniában töltött idő hozzájárul a testi-lelki regenerálódáshoz és ahhoz, hogy megerősödve indulhassunk neki a hosszú téli időszaknak. Érdemes olyan helyet választani a kikapcsolódáshoz, ahol a közös programok mellett a gyerekek és a szülők is megtalálják a kifejezetten nekik szóló elfoglaltságokat, miközben az egészségükre is kiemelt figyelmet fordítanak.

HBN








hirdetés